Archivado en Comunicats

No participis en la teva AUTOcomdemna

Autovaloració BBVA 2005 - Catalunya

Un exercici d´humilitat en les respostes es pot tornar en contra nostre. Una valoració elevada de les nostres capacitats pot ésser utilitzat també en el futur. No ens deixem enredar. No ens disparem nosaltres mateixos.

Este artículo se publicó originalmente en BBVA (Sección Sindical BBVA) ,

Com cada any el BBVA, pretén que tota la plantilla ens autovalorem.

Com cada any, CC OO volem recordar algunes consideracions importants en relació a aquesta qüestió:

• L'autovaloració és absolutament voluntària. Per tant, qualsevol pressió, amenaça o subtil suggeriment sobre les terribles conseqüències que comporta no fer-la, son iniciatives personals que han d'ésser immediatament denunciades.

• El Banc ja adverteix que les respostes "pueden ser revisadas por tu responsable". Quin sentit té una AUTOvaloració que desprès ha de passar la censura del cap directe? Que li preguntin directament a ell, doncs.

• Aquest procés d'avaluació, al igual que la resta a les que ens sotmet regularment el BBVA, no contempla la possibilitat de formular comentaris ni observacions. La millor manera, doncs, de mostrar la nostra disconformitat, parcial o total al qüestionari, es no responent.

• Volem alertar del perill que suposa contestar amb puntuacions baixes, però fer-ho amb respostes altes també comporta un risc important. En el primer cas, és un reconeixement directe de les nostres deficiències, que en un futur (trasllats, acomiadaments...) pot ésser utilitzat pel Banc en contra nostra. "Però si vostè mateix reconeix que no està preparat per desenvolupar aquest lloc de treball..."

• En el cas de contestar amb nivells de "experto", el Banc considerarà que els nostres resultats son sempre insuficients "No deia vostè que era un crack en els productes de pasiu, de negocis..." Recordem que en les cartes que el Banc va enviar a alguns companys l'any passat , hi feia constar: "Según nos informa la Dirección de su Oficina, sus resultados no son muy buenos, a pesar de indicarnos que tiene Vd capacidad para conseguirlo".

L'opció "Ns" tampoc es aconsellable perquè implicaria reconèixer que no sabem si en sabem.

No ens deixem enredar. No participem voluntàriament en una acció que és pot utilitzar en contra nostre.

Seguim treballant. Seguirem informant

Juny 2005