Archivado en Comunicats

Curs de blanqueig de capital

26 11 05 Recordem la normativa de Banc Sabadell i l´acord signat amb els sindicats sobre la voluntarietat i la compensació de la formació que es fa fora de la jornada laboral. (PDF:Cat. / Cast.)

Este artículo se publicó originalmente en Banco Sabadell (CCOO Grupo Banco Sabadell) ,

CURS SOBRE LA PREVENCIÓ DEL BLANQUEIG DE CAPITAL

En relació amb les convocatòries a un “curs” presencial sobre “la prevenció del blanqueig de capital” que s’està fent als empleats de la xarxa, us recordem què diu la normativa del Banc Sabadell, previ acord vigent i signat amb els sindicats el 4 d´octubre de 2001 (*), sobre les accions formatives:

"El Banc adquireix el compromís que la formació es porti a terme dins de la jornada laboral legalment establerta. En el cas que es faci fora de la jornada laboral, serà voluntària per part de l´empleat/ada i es compensarà cada hora de formació amb una hora de llicència retribuïda. Als efectes del control de les hores que cada empleat podrà compensar, s´estipularan les hores necessàries per fer cada curs i es publicaran en el catàleg de cursos. Així, cada responsable d´Unitat controlarà les hores de formació efectuades pel personal del seu àmbit fora de la jornada laboral, amb la finalitat de compensar-les amb llicències retribuïdes, les quals seran autoritzades mitjançant la intranet com a llicència per formació.

El Banc pagarà l´allotjament i manutenció en cas que la formació sigui de caràcter presencial i impliqui extensió de jornada laboral. Les despeses de desplaçament per assistir als cursos de formació serà en tot cas a càrrec del Banc."

S’ha de subratllar que és el Banc qui té, obligat per llei, la responsabilitat de formar als seus empleats. Que la convocatòria sigui a les cinc de la tarda per tal que, segons la nova normativa de despeses, no sigui considerada “extensió de jornada laboral” i estalviar-se el cost de manutenció, que com sempre anirà a càrrec de la butxaca del treballador, no els eximeix de la voluntarietat de l’assistència fora de la jornada laboral a aquests cursos, la facturació a 901-Formació de les despeses de desplaçament des del domicili particular i la compensació de les hores de formació en hores de llicència retribuïda.

(*)http://bs.comfia.net/Acords/Acords

vigents/ 011005 Formación