CCOO signa l´acord de l´ERO presentat per ServiAide que rebaixa les afectacions, inclou recol.locacions i acomiadaments menys traumàtics

SERVIAIDE ERO SIGNATURA ACORD

La Secció Sindical de CCOO Serveis a ServiAide, valora positivament aquest acord, que dóna viabilitat al centre de treball de Plaça Europa de L’Hospitalet per al personal que es queda en l'empresa i dóna una solució menys traumàtica per a les persones a les quals la direcció de l'empresa decidirà acomiadar.

La comissió negociadora de l'ERO ha arribat a un acord transcorreguts els 30 dies del període de consultes de l'acomiadament col·lectiu plantejat, inicialment per a 224 persones treballadores, per la direcció de ServiAide (Grup Zurich Assegurances) en L’Hospitalet de Llobregat.

L'acord va ser ratificat en l'assemblea de treballadors amb el vot favorable del 94% i es va procedir a la seva signatura el dimarts 8 d'octubre. En línies generals l'acord es compromet a:

- Rebaixar el nombre d'afectats en 77 persones, que es recol·loquen a ServiAide, Zurich assegurances, i a BanSabadell Assegurances generals, en vacants i en treball que s'internalitza.

- Prejubilacions a partir dels 55 anys d'edat amb el 80% del salari.

- Indemnitzacions per acomiadament de 51 dies per any de servei, amb topall de 35 mensualitats.

- Pla de recol·locació amb LHH, empresa per a serveis de reinserció laboral, per assegurar un lloc de treball al RACC i a HomeServe a 93 persones, i recerca d'ocupació o reorientació professional per a la resta.

- Comissió de seguiment per vetllar pel compliment i tractar temes d'especial sensibilitat.

- Borsa d'ocupació, amb possibilitat de tornada.

CCOO Serveis Catalunya