Archivado en Comunicats

Estalviem costos

Caixa Sabadell - Comunicats

Des de la secció sindical de CCOO volem donar algunes idees que poden reportar-nos beneficis immediats sense costos d’implantació:


Este artículo se publicó originalmente en


pdf print pmail

La setmana passada denunciàvem el fet que les mesures d’estalvi de costos que s’estan emprenent vagin encaminades massa sovint a la reducció de plantilla. En aquest sentit ja hem fet diferents comunicats, a més de manifestar-li personalment i per escrit al Director de Recursos Humans. Concretament el passat 15 d’octubre se li va fer arribar una carta (podeu llegir-la a l’annex) en la que es criticaven:

·      La reducció constant de la plantilla de xarxa, ”puntal de venda i de servei al client”.

·      Les baixes de maternitat i d’IT sense substituir, especialment a serveis centrals.

·      La planificació de vacances entre dos o més oficines.

·      La perllongació de jornada sense compensacions.

·      La proliferació d’oficines de 2 empleats i fins i tot d’1 sol (ja en tenim 6).

·      El nou model de Director compartit entre dues oficines.

Creiem que l'eficiència en la gestió dels recursos humans no passa per aquest tipus d'accions que precaritzen les condicions de treball de la plantilla i ens posicionen com una Caixa “cutre” davant el nostre mercat. Considerem que aquesta situació és insostenible i que va en detriment del funcionament i de la productivitat de la pròpia entitat.

Des de la secció sindical de CCOO volem donar algunes idees que poden reportar-nos beneficis immediats sense costos d’implantació:

·                L’organigrama cada cop és més feixuc i sobredimensionat: dels 397 empleats de SSCC, 113 tenen o han tingut càrrecs de responsabilitat. Es creen departaments amb funcions poc clares o que se solapen amb les d’altres unitats que estan resultant una càrrega pel compte de resultats.

·                Cal una reorganització coherent de les zones, amb un menor nombre, i donant més protagonisme a les oficines.

·                Optimitzar els procediments de control: des de desembre fins ara hi ha 25 empleats més a SSCC dedicats a procediments de control G.A.I., Seguiment del Risc Crèdit, Banca Promotors, etc. S’estan duplicant, triplicant, quadruplicant feines. No entenem com la Direcció parla contínuament d’eficiència i després es permeten sistemes totalment ineficaços.

·                Estabilitzar les plantilles dels centres: 48 empleats no han superat el període de prova, bàsicament a oficines. Sorprenentment la majoria tenien informes favorables dels seus centres de treball. La Direcció ens diu que no es tracta d’una reducció de plantilla sinó que no compleixen el perfil comercial que demana CS (lamentablement tampoc saben explicar-nos quin és el perfil que volen). Se’ns ha dit que haurem de començar un nou procés de selecció, amb els costos que això comporta: procés de selecció, setmanes de formació i mesos de baix rendiment. Prou de rotacions incoherents!

·                Deixar de moure físicament departaments de SSCC. Cada moviment genera un cost, a part de les contínues reformes dels locals, moltes vegades innecessàries ja que al poc temps es tornen a desfer.

·                No pagar places d’aparcament externes per a directius de SSCC.

·                Racionalitzar el nombre de valises que arriben cada dia a SSCC agrupant, per exemple, totes les unitats que estan en una mateixa planta.

·                Eliminar els mòbils d’empresa i de pas millorarem la conciliació de la vida personal-laboral.

·                Unificar els horaris de treball per reduir les despeses generals (enllumenat, aire condicionat).

·                El Director General del Deutsche Bank ha renunciat a tot el seu “bonus”. L’equip Directiu de CS podria fer el mateix (generositat).

No voldríem acomiadar-nos sense fer esment a una frase que hauria de regir en les relacions entre els diferents col·lectius d’empleats: “Un tracte basat en la confiança, respectuós i amb una comunicació fluïda”. D’aquesta manera, els empleats també podrien traslladar aquesta confiança a la clientela, tal i com ens demana el nostre Director General, reflexió que compartim totalment.

Continuarà...

Infórmate

CCOO Servicios es un sindicato, es Comisiones Obreras en los sectores de Comercio, Financiero, administrativo, de las TIC, Hostelería, Contact-center, Oficinas, Turismo... Leer más


Síguenos en Telegram

Dónde estamos


OFICINAS CENTRALES
C/ Albasanz, 3 1º Planta
28037 Madrid
Tel: 91 540 92 82
Asesoría Madrid 91 536 51 63-64
Otras Comunidades
Fax: 91 559 71 96
Email: contacta@servicios.ccoo.es