Archivado en Comunicats, Salut Laboral

Ergonomia i salut (2)

10 05 06 Continuant amb la informació de com hem d´adequar el nostre espai de treball per evitar que aquest pugui afectar la nostra salut, ara indiquem unes pautes bàsiques d´actuació sobre: el teclat i el ratolí. (PDF:Cat. / Cast.)

Este artículo se publicó originalmente en Banco Sabadell (CCOO Grupo Banco Sabadell) ,

Ergonomia i salut (2)

Continuant amb la sèrie de fulls per informar de com hem d´adequar el nostre espai de treball per evitar que aquest pugui afectar la nostra salut, ara indiquem unes pautes bàsiques d´actuació sobre:

TECLAT

- Altura del teclat

El teclat ha d´estar a una altura adequada, perquè les mans no es trobin elevades per sobre del colze. En l´operació de teclejar és important que tant els avantbraços com els canells i les mans estiguin en posició neutra, no flexionats en postures d´esforç. L´angle de l´articulació del colze haurà d´estar entre 70º i 115º .

- Distància del teclat

L´espai entre la vora de la taula i el teclat serà, com a mínim, d´uns 10 cm., perquè es puguin recolzar els canells i així teclejar amb facilitat.

- Posició de les mans

Cal col·locar els dits sobre la fila central del teclat. Els canells han d´estar rectes i relaxats. Si no és així, haurem de regular l´altura del teclat, més alt o més baix, perquè el canell estigui en posició recta.

RATOLÍ

Igual que amb el teclat, s´ha de treballar amb la mà, el canell i l’avantbraç en una posició neutra i relaxada. Recordeu que si s´és esquerrà, es pot programar el ratolí per fer-lo servir amb la mà esquerra.

Continuarem informant.

Sabadell, maig de 2006