Archivado en Comunicats, Salari

1/4 de paga de beneficis i 125è aniversari:una altra vegada un càstig com a premi

07 06 06 Amb tanta notícia d´èxit, tanta felicitació, tant de creixement, què bé que va Banc Sabadell, la celebració del 125è aniversari i el “magnífic” regal del 25% d´una paga… Tenint tants i tants motius de alegria, resulta paradoxal la resposta que rebem quan preguntem a les persones que treballen en aquesta empresa que va tant bé quina opinió tenen sobre l´última nòmina rebuda (la del mes de maig): la resposta és d´enuig i, sobretot, decepció. (PDF:Cat. / Cast.)


Este artículo se publicó originalmente en Banco Sabadell (CCOO Grupo Banco Sabadell) ,


pdf print pmail


1/4 de paga de beneficis i 125è aniversari:

una altra vegada un càstig com a premi


Tanta notícia d’èxit, tanta felicitació, tant creixement i tanta enhorabona perquè l’empresa va bé; amb la celebració del 125è aniversari i el “magnífic” regal del 25% d’una paga de salari base i antiguitat… Amb tants i tants motius d’alegria, resulta paradoxal la resposta que rebem quan preguntem a les persones que treballen en aquesta empresa que va tant bé la seva opinió sobre l’última nòmina rebuda (la del mes de maig) que incorporava el regal d’aniversari.



La resposta, sense cap excepció, de persones de diferent categoria i territori és d’enuig i, sobretot, de decepció. Enuig perquè una nòmina amb imports negatius no és del gust de ningú, enuig perquè no entenen què cobren, enuig perquè pensen que treballen en una empresa que sempre els retalla el salari, enuig perquè perceben que se’ls castiga quan se’ls diu que els estan premiant. Enuig, finalment, perquè la idea dels responsables de Recursos Humans de dissimular l’absorció del 1/4 de paga de beneficis de conveni i pagar en la mateixa nòmina el premi d’aniversari del banc, no ha funcionat. Les persones estan disgustades i, encara és més greu, la possible intenció de fer partícips els empleats de la celebració del 125è aniversari, ha fracassat. La plantilla sent una gran decepció.



Aquest sentiment de frustració i decepció és lògic. En un moment en què hem d’afrontar una altra vegada una fusió en uns terminis molt curts, quan encara no s’ha digerit l’anterior fusió de l’Atlántico, quan encara estem en el procés d’implantació del SIBIS i amb una plantilla ofegada de càrregues de treball, aquesta dada última ha estat reconeguda pels gestors de Recursos Humans, no es pot defraudar ni enganyar les persones que pateixen totes aquestes situacions.



L’absorció d’aquest 1/4 de paga de beneficis significa que aquesta empresa continua sense voler compartir els seus bons resultats amb els treballadors (només comparteix els sacrificis). No és la primera vegada que ho fan. No obstant això, les dues vegades anteriors ho van poder dissimular millor. La plantilla de Banc Sabadell portem gairebé 20 anys (des del 1987) cobrant 5/4 de paga de beneficis el mes de març que, fins al 2000, es repartien en 3/4 de dret i 2/4 voluntaris. A partir de l’any 2000, els alts beneficis obtinguts per l’empresa ha provocat l’increment de quarts de paga de beneficis, però l’empresa ens ho absorbeix. Primer va ser dels 2/4 voluntaris de març i ara que ja no poden, ho fan directament del B-50. Fins ara ho han camuflat d’aquesta manera, en aquesta nòmina han intentat dissimular-lo amb l’abonament del 25% d’una paga de salari base i antiguitat com a premi pel 125è aniversari. No només és pobre aquesta manera d´actuar, sinó que també ha estat un error i sembla un insult a la intel·ligència.



Tots pensem que, si s’han pogut pagar 760 milions d’euros per l’Urquijo, era possible gastar 3 milions en els 9.500 empleats del grup i no absorvir el 1/4 de paga.

La direcció de l’empresa hauria de prendre’s seriosament, d’una vegada per totes, les polítiques de Recursos Humans. Per molt que els responsables de les gestions que afecten els treballadors pensin que ho fan molt bé, si la gran majoria de les persones que treballen en aquesta empresa no entenen la seva nòmina, els desagrada profundament una política retributiva que absorbeix automàticament qualsevol aplicació de conveni, inclosos els triennis i els increments de beneficis (vegeu els resultats de l’enquesta de clima laboral) i, conseqüentment, tampoc poden valorar positivament allò que pretenia ser un premi, haurien d’acceptar que no ho estant fent bé. Aquesta és la conclusió lògica, i el què es pot esperar és que modifiquin les seves polítiques equivocades.



Ja ho vam dir a la Junta d’Accionistes: comparteixin amb tots els treballadors i les treballadores els resultats obtinguts i deixin d’absorbir els triennis i els increments de beneficis per l’aplicació de conveni.



També els suggerim que si la seva intenció és que la plantilla percebem que volen donar-nos un premi pel 125è aniversari de l’entitat, que ho facin de veritat. Podrien posar en pràctica qualsevol de totes les propostes que els hem presentat els representants dels treballadors. Segurament que no els aniria malament atendre les nostres peticions.


Sabadell, juny del 2006

Infórmate

CCOO Servicios es un sindicato, es Comisiones Obreras en los sectores de Comercio, Financiero, administrativo, de las TIC, Hostelería, Contact-center, Oficinas, Turismo... Leer más


Síguenos en Telegram

Dónde estamos


OFICINAS CENTRALES
C/ Albasanz, 3 1º Planta
28037 Madrid
Tel: 91 540 92 82
Asesoría Madrid 91 536 51 63-64
Otras Comunidades
Fax: 91 559 71 96
Email: contacta@servicios.ccoo.es