Archivado en Comunicats

L'engany dels pressupostos 2005

La Direcció pren una decisió injusta, i paguen justos per pecadors.

Este artículo se publicó originalmente en

La Secció Sindical de COO, tant bon punt va tenir coneixement de la intenció de la Caixa de modificar la puntuació dels pressupostos de nombroses Oficines, (avui ja es parla que aquesta mesura pot afectar a unes 50 Oficines) va demanar entrevista urgent amb la Caixa, per manifestar-li el nostre rebuig a aquesta decisió, així com per transmetre-li el grau de desencís de tota la plantilla de Caixa Laietana, i la ràbia e impotència que senten molts companys i companyes vers a una mesura injusta i arbitraria.

En primer lloc, es va plantejar que aquesta decisió atemptava a la honorabilitat de tota la plantilla, la presumpció de culpabilitat i la forma i manera en que s’ha tractat al personal acusant-lo de fets que, coneguts, encoratjats i, en molts casos estimulats per la pròpia Direcció, denoten una manca de sensibilitat i molt poca ètica professional per part d’aquesta Direcció.

Creiem, i així els hi hem fet veure, que cap company/a ha fet quelcom que no fos correcte i permès i, en tot cas, si hi ha algú mereix cap tipus de reprovació seria la pròpia Direcció.

En segon lloc, hem fet èmfasi en el fet que aquesta mesura conculca uns drets econòmics assolits per a molts companys/es, que han complert els objectius assignats. No és de rebut que la bona feina feta per tots aquest companys/es es malbarati per una decisió  que creiem arbitraria.

Els companys/es d’Oficines han complert acuradament amb el seu deure, assolint els objectius assignats, per tant, ara li toca a la Caixa complir amb el que li correspon (és a dir, pagar) i no defugir de la seva responsabilitat.

CCOO, de sempre, ha criticat aquest sistema de pressupostos. Tant des de la vessant econòmica, (és premia amb escreix els increments de volums sense tenir en compte altres factors tant o més importants per a la compte de resultats. Tampoc és té en compte altres conceptes, com són els de tipus ètics i morals; no oblidem que som una Caixa d’Estalvis i tenim altres obligacions ), com des de la vessant social (mai han volgut parlar ni pactar quelcom amb la representació laboral) Aquesta manca d’acord amb els representants laborals, pot portar, i a casa nostre així succeeix, totes aquestes injustícies.

S’exigeix cada dia més a tothom sense cap contrapartida ferma i real, sols vagues promeses que històricament sempre la Direcció ha incomplert.

I què es pot dir del actual sistema de pressupostos; (entre altres moltes coses)

En primer lloc, es evident que l’Oficina que els assoleix fa que la Caixa tingui uns guanys addicionals que amb escreix superen les contrapartides reals que s’ofereixen. Per tant a ningú li regalen rés, i és la mínima i justa correspondència a l’esforç i a la feina feta durant tot un any. Es, doncs, més que raonable que ningú renunciï al que li correspon.

En segon lloc, el sistema de puntuació te gran quantitat de variables i en teoria son el conjunt d’aquestes les que han de determinar la bona gestió portada a terme, i és per elles que es premia econòmicament al Delegat/da, i amb un viatge a la resta d’empleats/des. No és de rebut que aquest sistema es desmunti per uns purs moviments comptables de fons. Si es així, l’error i l’engany està en el propi disseny dels pressupostos, i per tant la Direcció és la culpable i no els companys/es d’Oficines.

Si el sistema es desmunta tant fàcilment, si la feina d’un any de tota una Oficina, és valora per si en un moment donat i puntual s’assoleix o no alguna quantitat en dipòsits, és que quelcom falla en el sistema de puntuació, o bé que intencionadament no es vol afavorir  i estimular l’esforç del dia a dia.

El resultat d’això es una visió “curterminista” del negoci (la que té la nostra

Direcció). Potencia, que cada dia més, la xarxa d’Oficines centri el seu negoci

amb un nombre molt limitat de clients i només grans operacions d’actiu o passiu

siguin las que possibilitin la consecució dels objectius.

CCOO ha demanat a la Direcció que s’ho repensi, i que rectifiqui en la seva decisió, i s’ha ofert per tal d’estudiar un nou model de pressupostos, consensuat, que comprengui a la totalitat de la plantilla, que sigui coherent amb la realitat, assumible i engrescador per a tothom. Amb normes clares per assolir-los, i contrapartides justes i adients per aquells empleats/des que amb el seu esforç facin que la nostra Caixa sigui, no sols cada cop més gran sinó que sigui cada cop més sòlida i apreciada en l’entorn social.

Si no fos així, CCOO cercarà les possibles vies legals per solucionar aquest “affaire” creat per la empresa i ofereix el seu suport a tots els afectats/es.

Mataró, 23 de gener de 2006