Archivado en Comunicats, Salari

Inici de les mobilitzacions a l’empresa ATOS ORIGIN a Catalunya amb una concentració de més de 100 delegats

CCOO es concentra davant ATOS ORIGIN per denunciar la política salarial discriminatòria i arbitrària que practica

Més de 100 representants sindicals s’han concentrat davant la seu d’ATOS, la Federació de Serveis Financers i Administratius de CCOO Catalunya (COMFIA-CCOO) denuncia que l’empresa ATOS ORIGIN practica una política laboral respecte al salari variable de manera discriminatòria i arbitrària, pactant acords individuals amb els treballadors quan li convé. COMFIA-CCOO exigeix un canvi en la postura de la empresa i s’assegui a negociar amb la representació sindical.

Este artículo se publicó originalmente en CATALUNYA (CCOO Serveis Catalunya) ,

La secció sindical de COMFIA-CCOO a ATOS ha iniciat amb aquesta primera concentració la campanya de mobilitzacions. Pels propers dijous 19 i 26 de gener hi ha convocades les properes concentracions de representants sindicals davant la seu de ATOS ORIGIN al centre comercial de Glòries -Av. Diagonal, 210-218. L'objectiu és aconseguir un canvi en la postura de la direcció de l’empresa i que passin a negociar la retribució salarial dels treballadors i treballadores i així parar les actuacions individuals que actualment intimiden i coaccionen als treballadors. Si segueix bloquejada la situació des de COMFIA-CCOO es planteja continuar amb accions més contundents.

La direcció de l’empresa no vol una negociació sobre la regulació salarial, rebutjant des de fa més d’un any qualsevol possibilitat de diàleg social amb la representació sindical i així poder seguir utilitzant de forma arbitrària la redistribució d’excedent com a pressió davant el manteniment del lloc de treball, obertes a futures absorcions i sense tenir en compte el reconeixement professional, provocant una manca de transparència en les relacions laborals.

ATOS és una empresa dedicada al sector d’informàtica on treballen 5.000 empleats a tota Espanya (700 a Catalunya) i dóna servei a les Administracions, les grans empreses espanyoles o els jocs olímpics entre d’altres. ATOS és una empresa sanejada, que cada any declara obtenir importants beneficis però la majoria dels treballadors i treballadores no veuen actualitzades les seves retribucions des de fa més de 5 anys.

COMFIA-CCOO Catalunya