Archivado en Comunicados, Empleo

CCOO denuncia la deslocalització de més de 1.200 llocs de treball dels Call Centers d'ORANGE i ONO (6.000 a tot l'estat)

El Sindicat exigirà al Ministeri d'Indústria la seva implicació en la fugida d'empreses de telemàrqueting

CONCENTRACIÓ A BARCELONA dimarts 12 de desembre

Este artículo se publicó originalmente en CATALUNYA (CCOO Serveis Catalunya) , Contact Center (Telemarketing Contact Center) ,

Primer va ser Jazztel on aquest estiu s'han perdut centenars de llocs de treball a causa de la deslocalització dels seus serveis de call centers a Argentina i ara sembla arribar el torn d'ONO i ORANGE. Segons la Federació de Serveis Financers i Administratius de CCOO (COMFIA-CCOO) aquestes dues companyies també semblen estar preparant la deslocalització de les seves plataformes d’Espanya el que comportaria la pèrdua de més de 6.000 llocs de treball (1.200 de Catalunya) a través de les empreses subcontractistes que donen el servei d'atenció telefònica d'aquests clients.

COMFIA-CCOO traslladarà a les empreses la seva preocupació per a ser informats respecte als plans d'aquestes companyies. El Sindicat manté que hi ha suficients indicis per a témer el pitjor, donat que ja s'estan produint símptomes d'aquest tipus de processos com són: la pèrdua d'algunes d'aquestes campanyes i sobretot, l'enviament massiu dels formadors de les empreses d’Espanya per a forma gent a Llatinoamèrica. Idèntic procés que en Jazztel afirma COMFIA-CCOO.

Per aquest motiu el Sindicat ha decidit no deixar més temps per a la denúncia pública d'aquesta situació i ha convocat per a aquest dimarts 12 desembre concentracions en les principals capitals de província on estan implantats els call centers d'aquestes empreses, les concentracions es realitzaran a: Lugo, Vigo, Sevilla, Salamanca, Valladolid, Madrid i Barcelona, sota el següent lema: “ONO I ORANGE FAN LES AMÈRIQUES!”.

CONCENTRACIÓ A BARCELONA dimarts 12 de desembre

En un comunicat distribuït avui per COMFIA-CCOO s'afirma que: “...el nostre país la concessió de llicències a aquest tipus de companyies les atorga el Ministeri d'Indústria i que aquestes llicències els obliguen a tenir centres d'atenció al client, per això no sembla lògic que el ministeri concedeixi llicències públiques a empreses que aprofiten les infraestructures de l'estat espanyol, que generen el seu negoci gràcies als diners dels consumidors espanyols i que ara pretenen dur-se els llocs de treball que genera la seva activitat empresarial a altres països”.

Per a COMFIA- CCOO això no és més que l’inici i punt de partida d'una campanya que va orientada en dues direccions, per una banda traslladar a l'opinió pública un problema que a la llarga pot afectar als més de 50.000 persones que treballen en el sector i per altra banda, una ronda de converses amb tots els agents implicats en el conflicte, demanant a les empreses que es replantegin la seva estratègia empresarial i als organismes públics que tenen responsabilitat subsidiària, com són el Ministeri d'Indústria, encarregat de la concessió de les llicències públiques d'aquestes companyies, el Ministeri de treball i tots aquells governs autonòmics que cedeixen sòl públic i/o instal•lacions per al desenvolupament de l'activitat empresarial. En el cas d'Orange, recordar que aquesta empresa pertany al grup France Telecom en el qual el govern francès és propietari de més del 30 % de la companyia pel que per a COMFIA-CCOO converteix a l'ambaixada francesa en un altre dels interlocutors en esmentada ronda de converses.

COMFIA-CCOO Catalunya