Prou d´excuses, laboralització JA!"

CCOO reclama a les empreses de repartiment de plataforma digital que habilitin espais d´higiene i descans a les seves treballadores i treballadors

Avui dilluns han acudit a la seu de CCOO de Catalunya un grup de treballadors i treballadores de l'empresa Glovo per denunciar la manca d'accés a lavabos, la inexistència de llocs de descans en els quals poder menjar, la necessitat que l’empresa els proporcioni aigua per beure, espais on guardar els seus objectes personals i endolls on carregar les bateries de les bicicletes. Tal i com recalquen les persones treballadores, aquesta situació afecta de manera especialment greu a les dones treballadores, que no poden accedir a espais d'higiene durant el període menstrual.

L’empresa no compleix tampoc amb les mesures d’higiene que requereix la situació de pandèmia. No posa al servei de la plantilla cap lloc on rentar-se les mans, ni facilita hidroalcohol, ni cap altra mesura.

Els treballadors i treballadores ens han comunicat que actualment es veuen obligats a passar llargues hores d'espera al carrer prop dels punts de recollida, exposats al sol i les altes temperatures de les últimes setmanes. Sovint, el veïnat increpa els grups de treballadors i treballadores sense saber que no són al carrer per voluntat pròpia sinó per indicació de l’empresa.

Des del començament de l'últim toc de queda, diverses persones treballadores han estat multades per la policia local, ja que l'empresa continua oberta després de l'horari d'inici del toc de queda i no es fa responsable de les sancions interposades als seus treballadors i treballadores.

Els treballadors i treballadores s'han queixat també de la manca de resposta per part de Glovo davant les seves reiterades peticions. Davant aquesta denúncia, CCOO exigeix a les empreses de repartiment de plataforma digital que interrompin l'activitat de la seva plataforma a les 00:30h per evitar que les seves treballadores i treballadors siguin multats. Així mateix, el sindicat posa el seu Gabinet Tècnic Jurídic a disposició de les persones que han estat sancionades des de l'inici del toc de queda mentre repartien comandes per Glovo.

Aquestes demandes s'han incorporat al conjunt de reclamacions que traslladarem a Glovo i a la resta d'empreses de repartiment de plataforma durant la concentració convocada per al dia 22 de juliol a les 10:30 hores, davant de l'oficina central de Glovo a Barcelona. La protesta s'emmarca dins de la campanya "Prou d'excuses, laboralització JA!" que ha posat en marxa CCOO per visualitzar el conflicte i la precarietat que s'amaga darrere del model d'economia de plataforma.

CCOO Catalunya - CCOO Serveis Catalunya - FSC CCOO Catalunya

Concentració dijous 22 de juliol a les 10.30 hores, davant seu de GLOVO per reivindicar la laboralització dels i les RIDERS tal com preveu la Llei Rider.

Lloc: seu de GLOVO a Barcelona (C/Pallars 192, Barcelona)

>> Convocatòria de la concentració 22 de juliol davant GLOVO Barcelona.