Archivado en Comunicats, socio economic

La Patronal es demana temps mort

comunicat

En la sessió d'avui, 12 de Juliol, la patronal ACARL havia de donar resposta a la proposta conjunta que els sindicats CCOO, UGT i CSICA vam fer a l'última reunió. Després de la sessió, només podem qualificar com a decebedora la reflexió realitzada per l’ACARL, la manca de capacitat per avançar en les matèries i, sobretot, la conclusió final.

Este artículo se publicó originalmente en

pdf print pmail

En essència, l’ACARL ha centrat la seva intervenció en una valoració economicista dels nostres plantejaments en matèria de salari i jornada, que li porta a afirmar que la nostra Plataforma conjunta és inabordable i que les seves possibilitats de transitar en la mateixa són difícils o molt llunyanes. Fins a aquí el que podia ser previsible per part de la Patronal.

No obstant això, el que no era tan previsible era el seu següent pas: En lloc de plantejar una contraoferta seriosa i estructurada, o exposar d'una vegada quin és el dibuix del Conveni pel qual aposten les Caixes, la Patronal ha demanat un “període de reflexió per analitzar les possibilitats d'avançar”. És a dir, un temps mort que, paradoxalment, es demana per part de l'equip que ni tan sols ha començat a suar ni ha tirat a cistella.

Des de CCOO hem manifestat la nostra sorpresa davant d’aquest plantejament, agreujat per la seva falta de valoració i la nul·la correspondència amb l'esforç realitzat per les organitzacions sindicals, que sí han estat capaces d'unificar i refondre plantejaments per elaborar la Plataforma conjunta que es va presentar en l'anterior sessió.

En el que portem de “partit” està clar qui ha tingut intenció de jugar i qui no ha fet ni l'intent, demostrant amb això una escassa apreciació de l'esforç dels treballadors: el que s'ha fet, el que s'està fent i el que es farà, si atenem els plans estratègics -a quin més ambiciós- que abunden en el nostre sector, i per al compliment dels quals no sembla que es vulgui enviar un missatge especialment motivador a les plantilles.

[... I ANUNCIA UN INCREMENT A COMPTE DEL 2%]

En la mateixa sessió, i vinculant-ho al temps mort que s’“autoconcedeixen”, l’ACARL ha comunicat la seva decisió d'efectuar un lliurament a compte del 2%. Convé recordar, en aquest sentit, que el plantejament de CCOO del passat 29 de Març va ser l'aplicació d'un increment a compte, però en una quantia superior al 2%, que és l'IPC previst pel govern.

Infórmate

Síguenos en Telegram