Archivado en Comunicats

Més flexibilitat, més precarietat i menys garanties

Negociació IV Conveni col•lectiu TELEMÀRQUETING

En la reunió de la mesa del conveni del 22 de maig la patronal ha presentat una proposta de redacció del Capítol V del Conveni (CONTRACTACIÓ) on volen modificar substancialment l'article 17. >> Veure comunicat en PDF-23 maig 2007-


Este artículo se publicó originalmente en CATALUNYA (CCOO Serveis Catalunya) , Contact Center (Telemarketing Contact Center) ,


pdf print pmail

Entre altres pretensions volen incloure els treballadors/es amb contractes indefinits, quan en l'actualitat solament afecta als d'obra i servei, aquesta modificació és de dubtosa legalitat ja que la seva extinció està regulada per Llei, i en el nostre sector la utilització dels indefinits en diferents campanyes no deixa marge legal per a acomiadar per l'article 17 (disminució del volum de trucades en UNA CAMPANYA).

Fent una lectura ràpida, s'aprecien les intencions de la nostra patronal. Les seves modificacions passen per demanar encara més flexibilitat, menor compromís amb els/les treballadors/es, i menys exigències a l'hora d'haver de facilitar informació sobre les seves actuacions; recolzant-se en la deslocalització com excusa a les seves pretensions. Passar la contractació indefinida d'un 30% a un 38% en quatre anys, quan per llei ara haurien de superar amb escreix aquest percentatge. Tot això sense variar les indemnitzacions per a aquestes sortides, 8 dies per a contractes d'obra i servei, i en això si són molt generosos, i per als contractes indefinits ens ofereixen 21 dies (només 1 dia més del que diu l'Estatut dels Treballadors). Tot això amb uns “petits requisits” per a aquestes sortides:

1. Que hi hagi "disminució real o previsió de disminució del volum de contractació d'una campanya".

2. Que l'acomiadament pugui fer-se per torns i no, com fins ara, per antiguitat.

3. Que l'emissió es contempli igual que la recepció.

4. Que el període de prova s'ampliï a dos mesos en lloc d'un com fins ara.

I així un llarg etcètera de despropòsits incloent les decisions i capritxos del client com a causa justificada d'acomiadament.

Des de COMFIA-CCOO hem manifestat que mai admetrem la decisió d'un tercer (previsions, capritxos, canvis d'idea sobtats, etc.) com part en la negociació d'un conveni.

La proposta ens sembla més una "carta als Reis Mags" que una proposta seriosa, ja que com hem dit abans, simplement amb l'aplicació de la llei del mercat laboral el nombre de contractació indefinida en el sector ha de ser molt superior al 38%. Des de COMFIA-CCOO estem disposats a negociar la millor manera d'aplicar la llei perquè deixi de ser un Sector on preval la temporalitat. Ens preocupa la deslocalització, però la nostra forma de combatre-la no és competint en precarietat i pèrdua de drets, sinó amb la professionalització i la formació dels treballadors i treballadores i la qualitat en els serveis.

La pròxima reunió serà el 5 de juny, i seguirem parlant de CONTRACTACIÓ, ja que avui hem acabat la reunió amb el compromís de la Patronal de donar-li "unes quantes voltes" a la seva proposta en un intent d'acostar posicions que en aquests moments estan bastant allunyades.

Vosaltres sou la nostra força. AFILIA’T Afília't a COMFIA-CCOO

Agrupació de Telemàrqueting COMFIA-CCOO

23/05/07

Infórmate

CCOO Servicios es un sindicato, es Comisiones Obreras en los sectores de Comercio, Financiero, administrativo, de las TIC, Hostelería, Contact-center, Oficinas, Turismo... Leer más


Síguenos en Telegram

Dónde estamos


OFICINAS CENTRALES
C/ Albasanz, 3 1º Planta
28037 Madrid
Tel: 91 540 92 82
Asesoría Madrid 91 536 51 63-64
Otras Comunidades
Fax: 91 559 71 96
Email: contacta@servicios.ccoo.es