Archivado en Comunicats

Indignitat!

15 06 05 Exigim el cessament d´aquest irrespirable increment en la pressió laboral a Banc Sabadell, sobretot en la seva forma més abjecta: l´acomiadament intimidatori. (PDF:Cat. / Cast.)

Este artículo se publicó originalmente en Banco Sabadell (CCOO Grupo Banco Sabadell) ,

Indignitat!

Fernando és un treballador d´aquesta empresa que fa temps va acceptar assumir responsabilitats com a cap administratiu. Com molts altres, la seva dedicació a l´entitat va convèncer tots els companys que el coneixen, inclosos els seus superiors.

Si l´empresa li demanava que anés a una oficina petita, Fernando hi anava. Si li demanava anar a una altra més gran amb més càrrega administrativa, Fernando ho assumia. Si l´empresa necessitava un monitor en un procés de fusió, Fernando estava disponible. Si el monitor era necessari a més de 300 quilòmetres de la seva residència, en Fernando també era allà.

Encara que costa de creure a gran part de la nostra plantilla, aquesta actitud del nostre company no té cap valor per a la Direcció de Recursos Humans de Banc Sabadell. Segons ells, Fernando ha fet operacions amb ocultació i sense atribucions, la resta no té cap importància.

Aquestes operacions es van fer mitjançant el sistema informàtic del banc amb la clau corresponent i així estan registrades... Quina ocultació hi ha? El sistema va permetre fer aquestes operacions perquè, per al sistema, Fernando tenia les atribucions necessàries, cosa que, d´altra banda, està certificat en escriptura pública. El cert és que quan el departament responsable va demanar que aquestes operacions fossin reconduïdes a un préstec, així es va fer sense que es generés el més mínim problema a l´empresa.

Però Recursos Humans està fona-mentalment interessat en crear un clima laboral on la pressió sigui notòria. Pot solucionar les coses de manera raonable i equilibrada, però opta per la més desmesurada i, sense tenir res més en compte, acomiada Fernando.

COMFIA-CCOO responsabilitzem la Direcció de Recursos Humans, començant per Juan Cruz Alcalde, continuant per José Antonio Soler i acabant per la responsable de la zona nord-oest Carmen Fonseca, de fer servir l´acomiadament d´un treballador com a mesura inti-midatòria per a la resta de la plantilla, amb l´objectiu d´acoquinar-la.

Davant de tot això, sobra qualsevol comentari, sobra buscar algun tipus d´explicació i, sobretot, sobra la inhibició. Als treballadors i les treballadores només ens queda mostrar la més absoluta indignació, manifestar el rebuig total i unir-nos. Unir-nos, perquè si no, a cada un de nosaltres ens podrà passar el mateix.

COMFIA-CCOO ens comprometem a acompanyar a qui caigui en l´infortuni i a posar tot el nostre esforç per aconseguir la unió de tota la plantilla. Exigim el cessament d´aquest irrespirable increment en la pressió laboral, sobretot en la seva forma més abjecta: l´acomiadament intimidatori.

I, per descomptat, exigim la readmissió de l´acomiadat.

Oviedo, juny de 2005