Archivado en Comunicats

Insistim: és necessari entrar a negociar

Negociació del IV Conveni Col·lectiu

Després de llegir les diferents plataformes de conveni presentada pels sindicats, la patronal es limita exclusivament a dir que són inassumibles. >> Veure comunicat en PDF-17 abril 2007-


Este artículo se publicó originalmente en CATALUNYA (CCOO Serveis Catalunya) , Contact Center (Telemarketing Contact Center) ,


pdf print pmail

Hem mantingut una nova reunió de la negociació del conveni i, com a resum de la mateixa, podem confirmar que només coincidim amb la patronal en una cosa: que el sector de Telemarketing travessa una situació crítica que requereix un sobreesforç per arribar a acords en la negociació del conveni del sector. A partir d'aquí tot són discrepàncies.

Després de llegir les diferents plataformes de conveni presentada pels sindicats, la patronal es limita exclusivament a dir que són inassumibles.
Creuen que les nostres propostes estan molt allunyades de la realitat i que si els sindicats no rebaixem les nostres pretensions serà impossible arribar a un acord. Una vegada més la seva anàlisi atén exclusivament a l'aspecte econòmic deixant de costat temes tan transcendentals com la qualitat, la professionalització i les millores laborals dels seus empleats. Una mirada reduccionista, estreta de mires i que des del nostre punt de vista denota una gran falta de maduresa en la Patronal del sector. Consideren que aquestes propostes suposarien un increment de costos insostenible que faria inviable la supervivència dels seus projectes empresarials.
A més, la patronal expressa el seu interès a modificar l'àmbit funcional del conveni per a detenir la pràctica il•lícita de determinades empreses que apliquen altres convenis com a forma de reduir costos, el que és un clar exemple de competència deslleial.

CCOO hem estat els primers a donar resposta a aquest tipus d'empreses pirates que, pertanyent al sector de Call Centers (Telemàrqueting), es valen de martingales legals per a pagar menys als seus treballadors pel mateix treball que es realitza en la resta d'empreses. Per això, estem d'acord a ajustar l'àmbit funcional del conveni a l'actualitat del sector.

COMFIA CCOO manifesta la necessitat de tractar els temes fonamentals.
Cansats de tanta demora, COMFIA CCOO manifesta la necessitat de començar d'una vegada per sempre a parlar dels temes fonamentals del conveni, com la contractació, la carrera professional, la formació i qualificació, la salut laboral o el salari. Creiem que començar la negociació amb temes menors és una clara argúcia de la patronal per a allargar el procés.

CCOO entén que la situació és complicada i per això hem presentat una plataforma de conveni responsable, tenint clar que no donarem falses expectatives als treballadors. D'això ja s'encarreguen altres. Però amb el mateix sentit de responsabilitat volem deixar clar que per a nosaltres la solució passa pel manteniment i l'estabilitat de les ocupacions i del poder adquisitiu dels treballadors, i una formació i qualificació específiques que ofereixin valor afegit als nostres llocs de treball i possibilitin el desenvolupament d'una carrera professional que afegeixi qualitat i competitivitat com l'única forma de plantar cara a la deslocalització cada vegada més estesa.

La pròxima reunió està prevista per al dimarts 26 d'abril i a proposta de COMFIA-CCOO abordarem la contractació.
Esperem que en la pròxima reunió s'abordi en profunditat el tema de la contractació, amb l'ànim real d'arribar acords i que la patronal no tingui intenció alguna de dilatar la negociació en el temps amb l'objecte de deixar morir o afeblir la negociació.

Afilia’t. Des de COMFIA-CCOO us animem que formeu part d'aquest sindicat, ja que l'afiliació és la millor manera de defensar els teus drets individuals davant l'empresa i de negociar millores i defensar els nostres llocs de treball, drets i condicions laborals col•lectius.
Afília't a COMFIA-CCOO

17/04/07

Agrupació de Telemàrqueting COMFIA-CCOO

Infórmate

CCOO Servicios es un sindicato, es Comisiones Obreras en los sectores de Comercio, Financiero, administrativo, de las TIC, Hostelería, Contact-center, Oficinas, Turismo... Leer más


Síguenos en Telegram

Dónde estamos


OFICINAS CENTRALES
C/ Albasanz, 3 1º Planta
28037 Madrid
Tel: 91 540 92 82
Asesoría Madrid 91 536 51 63-64
Otras Comunidades
Fax: 91 559 71 96
Email: contacta@servicios.ccoo.es