Archivado en Comunicats

CCOO reforça i impulsa el seu compromís en la defensa drets i l'ocupació dels treballadors i treballadores dels sectors financers i administratius

COMFIA-CCOO de Catalunya realitza el seu 3r Congrés fent públic el seu compromís davant les conseqüències de la crisi

El 3r Congrés ha escollit a Carles Reitg com a Secretari General (amb el 82,5% dels vots) i la nova Comissió Executiva que portarà a terme les propostes pels propers quatre anys.

COMFIA-CCOO de Catalunya (sector financer i administratiu) realitza el seu 3r Congrés fent públic el seu compromís per abordar les conseqüències de la crisi econòmica que afecta als sectors que representa.

Este artículo se publicó originalmente en CATALUNYA (CCOO Serveis Catalunya) ,

La Federació de Serveis Financers i Administratius de CCOO Catalunya (COMFIA-CCOO Catalunya), ha realitzat el seu 3r Congrés en el World Trade Center de Barcelona en el marc de la crisi econòmica global i que ja té una important rellevància en les propostes del treball sindical que vol realitzar pels propers quatre anys.

Com ha manifestat Carles Reitg, secretari general de COMFIA-CCOO Catalunya, de manera resumida: "COMFIA Catalunya arriba a aquest 3r Congrés amb un balanç molt positiu, 6.000 afiliats més que fa quatre anys (un creixement del 25%) i essent la segona federació de CCOO de Catalunya".

"Per arribar a aquest Congrés s'han realitzat més de 250 assemblees, (a l'any 2000 es van realitzar 70) per escollir els més de mil representants que han participat a les conferències pertinents i que han fet possible que avui, al World Trade Center, els 300 delegats i delegades hagin ratificat el compromís de donar un ferm impuls a la lluita per la defensa i millora dels drets i l'ocupació en els sectors dels serveis financers i administratius".

COMFIA-CCOO de Catalunya en el marc actual de la crisi econòmica "posem a l'abast de les més de 24.000 persones afiliades l'experiència negociadora de mobilització i d'assessorament del sindicat."

Del Balanç sindical cal ressaltar que:

• COMFIA té més de 2.200 delegats i delegades que representa el 49,30% d'un total de 4.500 escollits en tots els sectors a Catalunya. Els treballadors han renovat i ampliat la seva confiança en les eleccions sindicals, donant la majoria absoluta en els sectors de Banca, Estalvi, Assegurances, Tecnologies de la Informació i Comunicació, Contact Center i Oficines i Despatxos.

• Hem millorat considerablement les condicions dels treballadors en la negociació col·lectiva dels sectors financers i administratius, garantint el poder adquisitiu dels treballadors i treballadores amb la inclusió de la clàusula de revisió salarial en tots els convenis.

COMFIA-CCOO de Catalunya ha assumit en aquests Congrés el repte de treballar per superar la crisi econòmica en les millors condicions possibles, que ja preveiem des de fa un any, i adquireix per tant, AMB L'IMPULS DE L'EXPERIÈNCIA, un compromís amb el conjunt de persones treballadores dels sectors financers i administratius (financers, immobiliàries, empreses de serveis, etc.).

De cara al futur COMFIA-CCOO es proposa AMB L'IMPULS DE L'EXPERIÈNCIA (lema del Congrés):

• reforçar l'organització sindical en l'empresa, davant l'actual situació econòmica, com la garantia pel manteniment de condicions laborals; amb més afiliats i afiliades i amb més delegats i delegades sindicals.
• defensar i potenciar la negociació col·lectiva, com element clau per fer front al actual escenari.
• apostar per la formació dels treballadors i treballadores com a element de qualitat dels llocs de treball, a través de la realització d'un Pla de Carrera Professional adaptat a cada sector.
• impulsar la coherència i efectivitat en el camp de la RESPONSABILITAT SOCIAL en les empreses.

COMFIA-CCOO Catalunya