Archivado en Comunicats, beneficis socials

NOU PACTE FET a l’OMBRA

Comunicat

Seguint en la seva tossuda i indissimulada lluita per aconseguir que CCOO perdem la confiança de la plantilla de Caixa Penedès, la Direcció segueix faltant a la més elemental de les obligacions democràtiques de les Direccions d’Empresa: comptar amb tots els representants dels treballadors alhora de signar acords; i en aquest cas no prescindeixen de qualsevol sindicat, sinó precisament del majoritari.

Este artículo se publicó originalmente en

Però... existeixen realment aquests pactes ? –el de desembre, que va augmentar el mínim a sol·licitar per a l’adquisició del 1r. habitatge (que no del canvi d’habitatge) i el d’ara, que allarga el termini de devolució, de 25 a 30 anys. Segueixen sense ensenyar els Acords, que anuncien tant els uns com els altres, ja sigui com a document annex, al tauler d’anuncis o bé com a document independent.  Cal recordar que sempre s’han publicat els altres acords, fins i tot aquell protocol per a publicar els comunicats del SECP i UGT a la Intranet.

Per què no els ensenyen? Perquè no deuen existir, ni el primer ni el segon.

I no existeixen perquè RRLL sap perfectament que conculquen les més elementals obligacions democràtico-laborals; si no hi ha acord escrit, no podem denunciar. Però, al mateix temps això ens porta a una altra reflexió: si no hi acord escrit, tant el SECP –això ja no és cap sorpresa- com la Direcció –personificada en el cap de RRLL- ens ENGANYEN vilment. Menteixen.

I tot això encara ens porta a un parell reflexions més: si no hi ha pactes el que hi ha són pura i simplement concessions, regals de la Direcció, però uns regals que, essent dolços per al SECP en realitat són enverinats per als treballadors i treballadores de la Caixa, perquè els poden canviar -o, fins i tot anul·lar-  quan la Direcció ho consideri oportú. I els poden concedir a qui els vingui de gust. Una altra discriminació. Perquè no estan consolidats.

I una altra reflexió. Allò que el SECP NO havia aconseguit en més de vint anys de majoria absoluta, ara que la majoria és de CCOO s’està aconseguint. Perquè la Direcció no ens vol. La qual cosa significa que si perdéssim aquesta majoria, la Direcció ja no tindria cap interès en donar cops de mà, ajudes, regals, empènyer aquest –el seu- sindicat groc. De tot el qual es desprèn que, fins i tot no deixant-nos participar en aquestes negociacions tan peculiars –fetes amb nocturnitat i traïdora- fins i tot impedint-nos comunicar-nos amb normalitat amb la plantilla, fins i tot regalant aquests “meravellosos” acords al sindicat d’Empresa, la majoria de CCOO és beneficiosa i productiva per als treballadors i treballadores de la Caixa.

No hi ha cap dubte que tenim davant la Direcció més carca, més antidemocràtica, més dictatorial de totes les que hi ha a Catalunya. I més que la majoria de les que hi ha a Espanya.

Però la llei s’acabarà imposant. No la del més fort, com passa ara mateix, sinó la del que té la raó, la que està escrita, la que protegeix els drets dels treballadors.
I seran Inspecció de Treball i l’Audiència Nacional els que acabin per fer entrar en el recinte de la democràcia aquesta Direcció tan incivilitzada i autocràtica, tan feudal.

8 de febrer del 2006 – com. 7/06

(Veure en PDF)