Archivado en Comunicats, Previsio Social

PLA DE PENSIONS - PREGUNTES

Caixa Sabadell - Comunicat

El darrer any s’ha escrit molt del pla de pensions, però en les visites que la Secció Sindical de CCOO fem a les oficines ens adonem que encara hi ha un gran desconeixement sobre el tema. Ara que el procés ha finalitzat i els partícips del subpla I ja han rebut la informació dels drets consolidats inicials i del percentatge d’aportació anual, intentarem aclarir alguns dubtes amb aquest comunicat.

Este artículo se publicó originalmente en

pdf print pmail

Què és el Pla de Pensions d’Ocupació?  És un estalvi que CS fa al teu nom perquè et serveixi de complement un cop et jubilis. Les aportacions que la Caixa fa al Pla de pensions són teves, no poden revertir cap a l’empresa i no tenen cap impacte fiscal per a tu.

Quines aportacions són? Pels empleats incorporats a CS abans del 29/5/86 l’aportació és un percentatge individualitzat del salari pensionable*. Pels incorporats amb posterioritat, la que estableix el conveni col·lectiu. No obstant, s’han acordat fins el 2015 unes aportacions que milloren el conveni:

ANY

IMPORT

1.000 €

1.030 €

1.060 €

1.090 €

1.120 €

1.150 €

Puc fer-hi aportacions? Sí, en el subpla III, però no podràs traslladar-les a cap altre Pla de pensions mentre siguis empleat de CS. En contrapartida, et beneficies d’unes comissions de gestió molt més baixes que les de mercat i tens la tranquil·litat que està supervisat pels propis empleats mitjançant la Comissió de Control del Pla de Pensions.

Quan podré disposar d’aquest diners? En el moment de la jubilació en forma de capital, de renda (temporal o vitalícia) o mixta de les altres dues. Si has escollit una renda temporal, un cop l’any pots variar l’import a percebre, però només a l’alça. També pots sol·licitar la totalitat del capital pendent de cobrar en qualsevol moment de la teva jubilació. Per últim, la llei contempla situacions molt excepcionals en què pots rescatar part del capital abans de jubilar-te.

I si no em jubilo a CS? Quan deixis de ser treballador de CS has de traslladar els teus Drets Consolidats (capital acumulat fins el moment) a un altre Pla de pensions.

I si malauradament no arribo a jubilar-me?  Bé, no has de ser pessimista, però el Pla de pensions també contempla unes prestacions de risc. Si el treballador pateix una invalidesa permanent, ja sigui total, absoluta o gran invalidesa, rebrà un capital equivalent a 5 vegades al seu salari pensionable* anual. Si els Drets Consolidats són superiors rebrà la totalitat d’aquests. La prestació es pot rebre també en forma de renda o mixta.

En el cas de produir-se la mort del treballador, existeixen les mateixes cobertures a favor dels beneficiaris que l’empleat hagi designat. En aquest cas, els beneficiaris decidiran com volen cobrar. Properament rebrem comunicació de RRHH per designar els beneficiaris.

Un cop jubilat, si he escollit cobrar en forma de renda i malauradament em succeeix alguna desgràcia, perdo els diners que no s’han arribat a cobrar? No, els diners acumulats no es perden mai i aniran a parar als teus hereus.

Què és el subpla III? És on van a parar les aportacions que fa l’empleat. També recull una aportació inicial que va fer CS en el moment de la constitució als empleats que tenien aleshores Plus Voluntari.

Per què serveix?  Com els altres, per tenir un complement a la jubilació. El mètode per recuperar els Drets Consolidats és el mateix, si bé el capital acumulat en aquest pla no es té en compte en les prestacions de risc i és addicional a l’assegurança.

Si teniu més qüestions, escriviu a CCOO@caixasabadell.es i us respondrem tan aviat com puguem.

Sabadell, 11 de juliol de 2006

*Salari pensionable: sou base, antiguitat, complement ajuda familiar per fill, complement ajuda familiar esposa, plus de xofer, plus de màquines, complement de lloc de treball (Art. 47 EECA), plus de nocturnitat, plus de penositat, complement de torns,  complement de classificació d’oficines (Art. 92 EECA), complement personal compensatori causat per canvi de categoria laboral.

Infórmate

Síguenos en Telegram