Archivado en Comunicats, socio economic

Els resultats de la Caixa: una bona noticia

L’anunci del resultats de la Caixa en el primer trimestre de 2008, ens alegra

Este artículo se publicó originalmente en

L’anunci del resultats de la Caixa en el primer trimestre de 2008, ens alegra. Malgrat la crisis de la que tothom parla, i que es deixa sentir amb més o menys intensitat segons el sector, el creixement que anuncia la Direcció per aquest primer trimestre de 2008 ens fa ser optimistes de cara al futur.

Aquesta millora té uns actors ben definits i determinants: la plantilla d’homes i dones de Caixa Laietana. Sense el seu esforç, sacrifici i professionalitat no s’hauria aconseguit. Per tant, creiem que és un bon moment per a començar a gaudir d’aquesta bona marxa, rebent de l’Entitat les justes compensacions.

Una compensació que no és altra cosa que una normalització de les condicions laborals que, a casa nostra, amb l’anterior Direcció, no existia. Com a conseqüència d’aquella política poc favorable al interessos dels treballadors i treballadores, les nostres condicions laborals (beneficis socials, salaris, carrera professional, etc), no estaven a l’alçada de les condicions que regeixen en el nostre entorn. I això ha suposat per l’Entitat, en bona part, una diàspora d’empleats cap a altres indrets on sí que tenen unes millors condicions laborals.

El nou Director General, en converses mantingudes amb Comissions Obreres, conscient d’aquestes mancances ens va avançar que estava disposat a introduir millores que resolguessin aquestes situacions desfavorables. I tot això, ho faria, va dir, parlant-ho amb la representació laboral, en un intent de, per una banda, millorar les relacions laborals entre tots plegats, i d’altra donar resposta a les necessitats d’una plantilla que s’ho mereix.

Una primera mesura és la concedida pel Consell d’Administració, consistent en una millora del Préstec Habitatge, un compte primat i la gratuïtat de les targetes més habituals. En aquesta línia hauríem de seguir, però hem d’avançar.

Al damunt de la taula la Direcció de la Caixa té un Dossier de Propostes de Millores de les Condicions Laborals que, proposat en el seu moment per Comissions Obreres, però avalat per tot el Comitè d’Empresa, va suposar l’inici d’unes converses entre la Direcció i el Comitè d’Empresa que, com tots i totes sabeu, malauradament van ser desestimades en la seva totalitat per l’antiga Direcció, desprès de més d’un any de negociació.

Pensem que aquesta situació no s’hauria de repetir. En aquesta nova etapa no es pot caure en actuacions anteriors tan negatives, i creiem que cap fet passat ha de condicionar les noves relacions laborals a casa nostra.

Els companys i companyes esperen de tots nosaltres, dels vostres representants laborals, (però especialment de la nostra Direcció) que siguem capaços d’anar en la mateixa direcció, que no és una altra que la de millorar les condicions laborals de tothom. I ha de ser ara, amb aquests bon números que ens presenta la Direcció que, sense preses, però sense dilacions, tots ens hi posem a treballar.

Confiem que la Direcció mantindrà el seu compromís de iniciar converses amb la representació laboral, i mica en mica anem posant-nos en línia amb les condicions laborals existents a altres entitats del nostre entorn. Comissions Obreres aportarà tot el seu bon saber fer i la seva disponibilitat en aconseguir-ho.