Archivado en Comunicats

VOLEM “TAULA = 0” A RECURSOS HUMANS!!

Caixa Sabadell - Comunicat

Durant aquesta setmana hem anat plantejant alguns dels problemes més greus als que ens enfrontem actualment. Però n’hi ha d’altres que també tenim pendents de resoldre a Caixa Sabadell. La nostra Direcció també se’n va de vacances, però no ens demanen temps mort com la patronal, perquè ja en fa molt (de temps) que el van matar (el temps).


Este artículo se publicó originalmente en


pdf print pmail

Un altre mot molt utilitzat per la Direcció de CS és DILACIÓ. DILACIÓ que es prenen en contestar qualsevol qüestió que es planteja i d’aquesta manera aplicar aquella màxima de “qui dia passa, any empeny”. Us imagineu que tots apliquéssim la mateixa pràctica amb els clients (interns o externs)?

ALGUNES QÜESTIONS PENDENTS

  • Préstecs: Des de l’any passat que estem demanant dues qüestions bàsiques.

1. La rebaixa del tipus d’interès del préstec hipotecari preferencial empleat, que actualment és més car que pels clients. Inicialment Caixa estava disposada a rebaixar el tipus per les noves operacions, però no per la cartera vigent. Ens hi vam oposar per discriminatori, i fa mesos que estem esperant que calculin l’impacte que pot tenir en el compte de resultats de Caixa.

2. L’increment del termini de la hipoteca pel primer habitatge, més enllà dels 25 anys. Encara no tenim cap resposta, malgrat es van desmarcar publicant a tota la plantilla que s’incrementava el termini fins a 40 anys només per les operacions de primera compra. Aquesta opció no ens satisfà per insuficient, ja que només afecta aquells empleats que no tenen cap habitatge i tinguin menys de 25 anys.

  • Els protocols de valoració de l’any passat que, després de 7 mesos, encara no han estat capaços d’enviar-los. A aquest pas ens ajuntarem amb els de l’any vinent.
  • Control de presència i hores extres. El nou sistema és una mofa a la plantilla. La majoria no aconsegueix omplir el formulari del TDTE o sol·licitar el cobrament d’hores extres perquè els aplicatius donen errors contínuament. Qualsevol de vosaltres que no pugui fer el seguiment de les seves hores, que es posi en contacte amb nosaltres i l’ajudarem (937286652 – CCOO@caixasabadell.es)
  • Salut laboral: Aquí hi ha tants temes pendents que és difícil explicar-los tots:

# Encara no tenim la resposta a les preguntes que vam fer sobre les incongruències del nou manual de seguretat, fa “només” 15 mesos.
# Segueixen sense reconèixer que som usuaris de PVD’S perquè segons el servei de prevenció estem menys de 2 hores al terminal.
# No volen admetre que l’atracament és un risc laboral, malgrat que les conseqüències d’un atracament sí que són accident laboral. Com s’entén?
# Tampoc existeixen, segons la Direcció, els riscos psicosocials en la nostra professió, quan és el segon sector amb més baixes per depressió.
# No tenim Pla de Prevenció, obligatori des de l’any 2003, i manquen les avaluacions de casi 100 oficines i tots els serveis centrals.

TEMPS DE SEQUERA I D’ESTALVI ENERGÈTIC

En una decisió d'alt nivell financer, la Direcció de la Caixa va prohibir a les oficines utilitzar els 30€ mensuals per petites despeses justificades, per a la compra d'aigua o targetes de transport públic. Aquest import es venia utilitzant des de feia molts anys i no havia comportat cap incidència. Però ara, la Direcció creu que se’n pot fer un mal ús i vol prevenir possibles fraus (sic). Aquesta disposició només té un adjectiu: ridícul.

És possible que un dels valors del Nou Rumb sigui mantenir a la plantilla deshidratada? Per evitar-ho, la Secció Sindical de CCOO va demanar a la Direcció el proppassat 12 de juny, la instal·lació de fonts d'aigua potable en tots els centres de treball (incloent-hi SSCC), tal i com tenen en la majoria de grans empreses i entitats financeres. Amb la rapidesa habitual, la Direcció encara no ha respost.

Una mesura que sí podrien adoptar tal i com han fet l’administració i moltes grans empreses, que comporta un estalvi de costos i al mateix temps col·labora amb el medi ambient, és la d’adaptar la temperatura de l’aire condicionat a criteris de sostenibilitat i eficiència energètica, que permeti a la plantilla anar a l’estiu amb mànigues de camisa sense passar fred.

L’ÈTICA que nosaltres demanem:

Exemple
Transparència
Igualtat
Conciliació
Acord

Esperem que la Direcció no es tregui la gorra durant aquestes vacances (no sigui cas que li agafi una insolació) i es dediqui a fer “pensing”* durant l’estiu, tal i com demana als altres.

*pensing: acció de pensar en qüestions de feina mentre es fa “panxing”**. Actuació totalment desaconsellable per a la salut mental, ja que les vacances es van inventar per poder descansar, físicament i intel·lectualment, del treball.

**panxing: acció de no fer res. Molt aconsellable durant les vacances i temps d’oci.


Infórmate

CCOO Servicios es un sindicato, es Comisiones Obreras en los sectores de Comercio, Financiero, administrativo, de las TIC, Hostelería, Contact-center, Oficinas, Turismo... Leer más


Síguenos en Telegram

Dónde estamos


OFICINAS CENTRALES
C/ Albasanz, 3 1º Planta
28037 Madrid
Tel: 91 540 92 82
Asesoría Madrid 91 536 51 63-64
Otras Comunidades
Fax: 91 559 71 96
Email: contacta@servicios.ccoo.es