Archivado en Comunicats, Ocupacio

Manca personal

Volem solucions, ja!


Este artículo se publicó originalmente en


pdf print pmail

La manca de personal a Caixa Laietana és crònica, qüestió aquesta que reiteradamentvenim denunciant, i a  la qual la Direcció no hi posa remei, només bones paraules.

 

Molt sovint ens trobem oficines amb una sola persona durant dies i dies, o bé oficines on oficialment consten 4 o 5 persones que  no arriben a 2 o 3. Zones sense suplents, i també Departaments Centrals, on per costum ja es dóna per descomptat que les baixes i les vacances no es supleixen,  i que, a més, estan en el punt de mira per tal de reduir, en un futur, el nombre d’empleats i empleades que tenen actualment.

 

I tot això passa en una Entitat amb més de 275 centres de treball. Una Entitat que per la seva pròpia grandària i pel seu bon govern, hauria de tenir-ho tot previst.

 

Aquí, però, l’únic previsible és l’esforç que farà el company/a de torn que patirà la situació, que és qui resoldrà el problema. Sense cap compensació, naturalment.

 

Tanmateix, l’excessiva rotació del personal, és a dir, la continua sagnia de bons professionals que marxen perquè no veuen un futur clar, agreuja encara més aquesta trista realitat. A ningú se li escapa que aquestes “fugides” ens empobreixen com a Entitat. Aquesta pèrdua de capital humà que no té un reflex a curt termini en la compte de resultats ens passarà factura a llarg termini.

 

Ara s’acosta novament el període de vacances, i de nou els Serveis Centrals no tindran suplents, per tant les oficines patiran de nou retards en la resolució dels seus temes. Però el gran perjudicat, o més ben dit, el perjudicat final serà el CLIENT (de qui tots i totes vivim, senyor Director)

 

Però també les Oficines patiran durant aquests períodes “vacacionals”. Perquè si bé, en teoria, algunes (no totes) tindran suplents, és obvi què, per més bona voluntat i preparació que tinguin aquests nous companys i companyes, (als quals des d’ara volem donar la benvinguda i agrair-los l’esforç que faran en ajudar-nos), difícilment podran substituir totalment a companys amb anys d’experiència.

 

Succeirà també que en aquest període, mentre alguns companys i companyes no podran gaudir de les vacances desitjades, la Direcció de l’Entitat en bloc, gaudirà de les seves, i moltes decisions no es podran prendre per manca de directius, per a desesperació de molts clients i dels soferts empleats que tindran que resoldre la papereta.

 

No ens cansarem de reflectir la realitat i de donar solucions: equips de suplències, pla de formació adequat a les tasques que cadascú ha de desenvolupar, pla de carrera, però també coses tant obvies com “recontractar” pels períodes d’estiu companys i companyes d’altres anys, contractes de més llarga durada: mínim 6 mesos, i altres mesures....

 

Però necessitem quelcom més. Volem solucions, ja. No poden vostès, (la Direcció) continuar ignorant els problemes, ni podem (nosaltres) continuar explicant la realitat que tothom ja coneix. La nostra feina no és només ser narradors de la realitat, sinó que ens pertoca forçar a la Direcció perquè s’avinguin a arreglar tots aquest problemes, convencent-los, amb arguments, de qué és el millor per a tots plegats. Anem per feina, doncs.

 

Infórmate

CCOO Servicios es un sindicato, es Comisiones Obreras en los sectores de Comercio, Financiero, administrativo, de las TIC, Hostelería, Contact-center, Oficinas, Turismo... Leer más


Síguenos en Telegram

Dónde estamos


OFICINAS CENTRALES
C/ Albasanz, 3 1º Planta
28037 Madrid
Tel: 91 540 92 82
Asesoría Madrid 91 536 51 63-64
Otras Comunidades
Fax: 91 559 71 96
Email: contacta@servicios.ccoo.es