Archivado en Comunicats, Salut Laboral

DECÀLEG per a SADES S.L.

comunicat

Què cal fer quan l'empresa té contractat un servei mèdic complementari.


Este artículo se publicó originalmente en


pdf print pmail

En aquesta situació, hi ha uns principis bàsics que no has d’oblidar MAI:

1    Si et truquen per telèfon, no tens l’obligació de donar cap informació sobre la teva salut a ningú que tu no vulguis.

2    En cas que es presenti un metge/esa de part de l’empresa a casa teva, no té dret a entrar-hi, si tu no ho vols.

3    Si et demanen informació sobre la baixa mèdica, tingues en compte que qui dirigeix el procés de baixa mèdica és el metge/sa de la Seguretat Social; per tant el metge/sa de Sades S.L. s’ha de dirigir a ell/ella i demanar-li la informació: Tu no tens coneixements mèdic com per poder donar-la.

4    En cas de que Sades S.L. es dirigeixi a tu per citar-te a una revisió mèdica no pots negar-t’hi. Si no pots acudir-hi, has de contestar-hi per escrit i amb justificant de recepció ( Fax, burofax…).

5    En cas que et proposin sotmetre’t a un reconeixement mèdic de control de la baixa i el teu estat de salut no et permeti la mobilitat, has de demanar que posin al teu abast el mitjà de transport necessari per a acudir-hi.

6    En el reconeixement mèdic de control de la baixa, NO s’hi poden incloure preguntes, reconeixements o proves mèdiques sobre un altre aspecte que no sigui el que apareix en el diagnòstic de la baixa mèdica que tens en aquell moment ( per exemple: preguntar-te per la vida familiar, fer-te proves generals……..).

7    En tot cas, si obtenen alguna dada sobre el teu estat de salut, aquesta dada és absolutament confidencial i no pot ser facilitada sense el teu consentiment a cap persona que no sigui personal sanitari ni, per descomptat, tampoc a la empresa.

8    El tractament mèdic que has de seguir per recuperar-te és aquell que prescrigui el metge/sa de capçalera. En cas de que Sades S.L. et proposi una alternativa, hauries de consultar-la amb el metge/sa de la Seguretat Social que porta aquesta baixa i, a més, és imprescindible el teu CONSENTIMENT.

9    En cas de que rebis una mala atenció o en tinguis alguna queixa, fes-ho constar per escrit. Per això utilitza els fulls de reclamació de Sades S.L. i queda-te’n una còpia. Comunica el tema als teus delegats/ades de CCOO.

10   En cas de dubte o aclariment, sempre pots recórrer als delegats/ades de CCOO.

Infórmate

CCOO Servicios es un sindicato, es Comisiones Obreras en los sectores de Comercio, Financiero, administrativo, de las TIC, Hostelería, Contact-center, Oficinas, Turismo... Leer más


Síguenos en Telegram

Dónde estamos


OFICINAS CENTRALES
C/ Albasanz, 3 1º Planta
28037 Madrid
Tel: 91 540 92 82
Asesoría Madrid 91 536 51 63-64
Otras Comunidades
Fax: 91 559 71 96
Email: contacta@servicios.ccoo.es