Archivado en Comunicats, socio economic

Assemblea General: en defensa de la VERITAT.

comunicat

Sabem que molts de vosaltres veieu amb mals ulls que els vostres representants laborals –els sindicats- ens desgastem en batalles dialèctiques, ni que siguin a través d’Intranet.

Este artículo se publicó originalmente en

pdf print pmail

Com podeu comprovar fa molt de temps que no fem comunicats acusant a cap sindicat de res. I no és que no en tinguem motius.

Podem passar per alt moltes coses, però no podem permetre que es falti a la veritat, i que se us enganyi vilment. I això justament és el que ens ha empès a fer aquest comunicat: la defensa de la veritat.

Perquè es va faltar a la veritat al comunicat Assemblea General II del SECP.  És el que parla de les “quotes participatives”, un instrument financer que té moltes semblances amb les accions de les societats anònimes i que, tot i que la llei de moment impedeix tenir drets polítics als quotapartícips –veu i vot al si de l’Assemblea General, i del Consell- no hi ha res que ens garanteixi que en un futur no en puguin tenir.

En aquest comunicat, al paràgraf 5è. el SECP afirmen “ELS SINDICATS ENS HI OPOSEM per entendre que és una manera de privatització”. Nosaltres també creiem que seria obrir la porta al canvi del règim jurídic de les Caixes, per això hem dut a terme una lluita en tots els fronts, també al si de l’Assemblea General de la nostra Entitat, com ara fa dos anys, quan vam repartir als consellers una carta demanant-los que secundessin la nostra proposta d’exigir que el plenari de l’Assemblea s’oposés a l’emissió d’aquesta mena d’accions camuflades. Sense èxit: la Direcció no ho va permetre. De moment només una Caixa d’Estalvis espanyola ha aprovat emetre’n: la CAM.

I per això vam votar NO en el punt 8è dels de l’ordre del dia que hi havia aquell dia -22 de maig- a la reunió ordinària de l’Assemblea del 2008, aquell punt anomenat Però ningú més va votar en contra, malgrat que el Director General va admetre que, tot i que preferiria no fer-ho, es reserva la possibilitat d’impulsar la emissió de quotes participatives. I dir que “els sindicats ens hi oposem...” però votar a favor és, simplement, faltar a la veritat.  I ho podríem dir amb paraules més gruixudes.

Ser els representants dels treballadors al si dels Òrgans de Govern comporta una responsabilitat i l’hem de saber exercir. No és còmode oposar-se a determinades coses en certs moments. Però sempre hem de fer allò que creiem que cal, independentment de la nostra comoditat personal. I si no tenen la convicció necessària, o la fermesa mínima per alçar la mà i votar no, que deixin els seus llocs als que sí que la tindrien, i que no es dediquin a vendre fum.

18 de juny del 2008 – com. 32/08

Afilia't a  COMFIA-CCOO
compromesos amb tu

"Estar al dia@dia.net t'interessa"
Si vols rebre les noticies del sector gratuïtament, suscriu-te.

Infórmate

Síguenos en Telegram