Si estic en un ERTO puc fer o he de fer FORMACIÓ?

És recomanable que ens formem de manera contínua per millorar la nostra ocupabilitat, també si estem afectats per un ERTO. Referent a això, has de distingir dos tipus de FORMACIÓ:

Formació OBLIGATÒRIA - Formació VOLUNTÀRIA

Formació OBLIGATÒRIA

La formació durant un període d'ERTO han de ser voluntària i pactada. Si la teva empresa t'obliga a realitzar formació en suspensió de contracte bé per a la teva incorporació immediata, bé per a la teva incorporació més tardana, ha de considerar-se temps efectiu de treball i per tant, el temps emprat haurà de ser compensat.

Formació VOLUNTÀRIA

Aprofita totes les oportunitats per formar-te que tinguis a la teva disposició. Et recomanem que triïs aquella formació que pot ajudar-te a millorar la teva situació laboral en la teva empresa, o fora d'ella. La realització o no d'aquesta formació no t'ha d'afectar a la reincorporació al teu lloc de treball.

RECORDA: Guarda totes les convocatòries de la formació que rebis així com els registres de les que hagis realitzat i CONSULTA a CCOO Serveis.