Archivado en Comunicados, Mobbing

Pressio Laboral BBVA - Catalunya

Seguim Vigilants

Ha passat un any des de que els sindicats, de manera conjunta, vam fer sentir la nostra veu de manera inequívoca contra la política de catalogacions que s’estava seguint al banc. L’enviament de cartes a alguns desajustats va marcar un punt d’inflexió en la manera com la nostra empresa es relacionava amb els treballadors.


Este artículo se publicó originalmente en BBVA (Sección Sindical BBVA) ,


pdf print pmail

Aquella activitat unitària va aconseguir reduir el nombre de cartes a enviar i que, de moment, no s'hagi repetit aquesta pràctica. La seva desaparició serà una fita de la qual ens haurem de felicitar tots

Però aquesta és una lluita constant i no hem de baixar la guàrdia. Per això des de aleshores fem públiques regularment les situacions que vivim al voltant d'aquest afer.

A la tardor, amb motiu de diverses campanyes de Banca Comercial (+x-, Ironman, etc.), vam patir un agreujament de les pressions que tothom rep a les oficines. Aquestes pressions cauen en cascada des de l'alta direcció i venen personificades en els responsables de Zona, a qui l'estructura del banc atorga l'aplicació directa de les seves polítiques comercials, de tal manera que fins i tot afecta l'organització del treball.

L'alta direcció fomenta una actitud coercitiva i després s'arronsa d'espatlles o fa cara de sorpresa quan algú es passa de la ratlla, i el deixa com a únic responsable davant de la plantilla.

Aquesta situació va provocar l'última campanya unitària dels sindicats, contra les prolongacions de jornada i les pressions, perquè l'exigència sobre les persones és altíssima i ens toca a nosaltres, com els seus representants, denunciar-ne les conseqüències i fer-ho extensiu als responsables i directius. No podem admetre que, a més de les pressions per la feina, la majoria de vegades exagerades, aquestes es transmetin amb males maneres. Això és el que hem exposat durant els passats mesos.

Des de les Direccions Territorials i des d'algunes zones, sembla que es detecta una voluntat d'evitar actituds que son molt mal acceptades per la plantilla.

Un canvi en les formes és un primer pas, però per garantir el seu futur compliment, caldrà que tots ens mantinguem vigilants.

Per altra banda i lligat amb aquest sistema de relacions amb la plantilla cal aconseguir entre tots la modificació dels sistemes d'avaluació, catalogació i retribució. El sistema és voluntàriament tan complicat que no hi ha dues persones que l'entenguin igual i al final qui ha cobrat no sap si mostrar-se content o decebut. Malgrat la insistència de presentar el sistema com a objectiu, tothom constata a la realitat, que en última instància estem a l'albur i criteri d'una persona.

Seguim dient NO als desajustats i si algú de vosaltres rebés alguna carta, que es posi immediatament en contacte amb nosaltres.

Però també diem NO a la idea que s'amaga darrera, amb carta o sense: la de crear marginació dins de la plantilla I diem NO als responsables de que es produeixin aquestes situacions.

NO abaixarem la guàrdia i farem partícip tota la plantilla de les situacions produïdes per aquest sistema, denunciant i informant totes aquelles irregularitats que observem.

Barcelona, 24 de Març de 2005

Veure comunicat conjunt en pdf.

Infórmate

CCOO Servicios es un sindicato, es Comisiones Obreras en los sectores de Comercio, Financiero, administrativo, de las TIC, Hostelería, Contact-center, Oficinas, Turismo... Leer más


Síguenos en Telegram

Dónde estamos


OFICINAS CENTRALES
C/ Albasanz, 3 1º Planta
28037 Madrid
Tel: 91 540 92 82
Asesoría Madrid 91 536 51 63-64
Otras Comunidades
Fax: 91 559 71 96
Email: contacta@servicios.ccoo.es