Archivado en Comunicats

CCOO difon a l’opinió pública la precària situació laboral del sector de Telemàrqueting

Després de la vaga del passat 9 de juny, es reprenen les negociacions del III Conveni

Els sindicats presents en la taula de negociació del III Conveni de Telemàrqueting, han organitzat per a avui 20 de juliol una campanya d'informació i conscienciació de la precària situació del sector a l'opinió publica. Aquesta acció es realitzarà en les ciutats més importants de l'estat, a Barcelona ciutat, CCOO la realitzarà en quatre punts importants de la ciutat.


Este artículo se publicó originalmente en CATALUNYA (CCOO Serveis Catalunya) ,


pdf print pmail

La campanya va adreçada als usuaris i clients de les principals empreses de serveis del país: TELEFÒNICA, RENFE, REPSOL, ENDESA, GAS NATURAL, BANCS, AMENA-AUNA, VODAFONE, ADMINISTRACIÓ PÚBLICA, 010, 061, etc; per donar a conèixer que les treballadores i treballadors que atenen les trucades als serveis d'aquestes grans empreses no tenen cap relació laboral amb les mateixes. L'atenció al client es realitzen des d'empreses sub-contractades, i els seus treballadors realitzen aquests serveis de forma precària i amb baixos sous. Les empreses de telemàrqueting ofereixen els seus serveis a aquestes grans empreses a baixos costos, en detriment de les condicions laborals i de la qualitat i resolució del servei. Es valora més el nombre de trucades, i el major temps invertit en la resolució de les mateixes, que la qualitat i eficàcia del servei.

CCOO insisteix que el nou conveni ha de recollir un seguit de millores que dignifiquin el sector actualment precari i mal considerat. Aquestes millores passen per una limitació de la temporalitat, una pujada salarial justa, una garantia de la continuïtat laboral en els nombrosos canvis d'empreses dintre del sector i unes limitacions a la deslocalització en aquest tipus de serveis.

Segons manifesta la secretària general de l'Agrupació de Telemàrqueting de COMFIA-CCOO de Catalunya: “Les mobilitzacions continuen perquè la patronal, tot i haver tornar a la taula de negociació després de l’èxit de les aturades i de la vaga del passat 9 de juny, segueix sense acceptar canvis significatius davant els problemes de les seves treballadores i treballadors”.

Hi ha prevista una nova reunió de la taula negociadora pel proper 22 de juliol. S'espera que la patronal s'impliqui de forma clara a arribar a un acord raonable. En cas contrari, els sindicats manifesten que es veuran obligats a convocar una nova tanda de mobilitzacions amb el propòsit que l’empresariat valori la importància dels seus treballadors.

Barcelona, 20 de juliol de 2004

Infórmate

CCOO Servicios es un sindicato, es Comisiones Obreras en los sectores de Comercio, Financiero, administrativo, de las TIC, Hostelería, Contact-center, Oficinas, Turismo... Leer más


Síguenos en Telegram

Dónde estamos


OFICINAS CENTRALES
C/ Albasanz, 3 1º Planta
28037 Madrid
Tel: 91 540 92 82
Asesoría Madrid 91 536 51 63-64
Otras Comunidades
Fax: 91 559 71 96
Email: contacta@servicios.ccoo.es