Archivado en Comunicats

La Inspecció de Treball ens dóna la raó

Este artículo se publicó originalmente en

Fa temps que Comfia-CCOO ve denunciat les inexactes interpretacions que, per part d'algunes Caixes, es fan dels criteris per a determinar la condició del treballador o treballadora com a usuari de pantalles de visualització de dades - PVD - continguts en la normativa sobre avaluació i prevenció de riscos laborals relatius a la utilització d'equips proveïts de pantalles de visualització, i, conseqüentment, de les mesures de prevenció aplicables a aquestes persones.

Les nostres reivindicacions en aquesta matèria han arribat fins a la Direcció General de la Inspecció de Treball i Seguretat Social qui, emparant les tesis de Comfia-CCOO, ha declarat que les persones que presten serveis a les Caixes d'Estalvis són, per les circumstàncies del treball que desenvolupen, usuaris de pantalles de visualització de dades des del mateix moment que se superi la barrera de les dues hores, i, per tant, la seva salut ha de ser protegida en atenció a aquestes concretes circumstàncies.

Per tant, ve a resoldre de manera definitiva la controvèrsia existent quant a la interpretació actual que vénen efectuant algunes Entitats sobre la possibilitat d'aplicar una política de prevenció generalista i de caire economicista als seus treballadors sobre els riscos derivats de l'ús d'ordinadors.

Així doncs, els treballadors i treballadores del sector d'estalvi han de ser protegits de manera individual i específica davant els riscos laborals derivats de l'ús freqüent de l'ordinador, i en concret, de la pantalla de visualització de dades.

En tot cas, el nostre treball no acaba amb aquest èxit, sinó que farem el seguiment oportú en aquesta matèria perquè la salut de les persones treballadores sigui protegida degudament. Les Direccions de les Caixes ja no tenen excusa.

Des de Comfia-CCOO valorem molt positivament aquesta decisió de la Direcció General de la Inspecció de Treball i Seguretat Social, que redundarà en una millor protecció de la salut dels treballadors i treballadores de les Caixes d'Estalvis.

Setembre 2008