Archivado en Comunicats, Ocupacio

CCOO realitza una concentració per denunciar els acomiadaments injustificats del Banco Guipuzcoano

COMFIA-CCOO exigeix un canvi d’actitud al Banco Guipuzcoano i aturi els acomiadaments que només generan inestabilitat

El dia 4 de febrer uns 60 delegats i afiliats de COMFIA-CCOO van realitzar una concentració, en la porta de l'Oficina Principal de Barcelona del Banc Guipuzconao, per protestar pels 7 acomiadaments efectuats en el mes de gener, 3 d'ells a Barcelona.

Este artículo se publicó originalmente en CATALUNYA (CCOO Serveis Catalunya) , Financiero (Agrupación Sector Financiero ) ,

El Banco Guipuzcoano ha iniciat una dinàmica d’acomiadaments de manera inexplicable i injustificada. Ni utilitza el règim disciplinari, ni al·lega cap motiu per l’acomiadament, únicament de manera unilateral la direcció del banc comunica la rescissió del contracte i lliure el xec de liquidació d’un dia per altre sense cap preavis.

D’una plantilla total de 1.200 treballadors arreu de l’estat, aquest mes de gener el banc ha executat 7 acomiadaments, 3 d’ells a Barcelona. El banc es nega a asseure’s per a explicar l’abast de les mesures, però les previsions, malauradament, ens indiquen que aquesta xifra de 7 acomiadaments en un mes és només el començament.

Aquests acomiadaments indiscriminats, junt a la previsió de no renovacions ja anunciat pel banc, situen un greu problema de reducció de plantilla i en conseqüència del servei que pot oferir el banc.

A més a més, la Federació de Serveis Financers i Administratius de CCOO, COMFIA-CCOO denuncia aquesta situació ja que el banc, fins a la data, no està mostrant cap voluntat de negociació, mantenint així una pràctica habitual de l’empresa. En el Banco Guipuzcoano fa més de 12 anys que no s’ha aconseguit signar cap acord d’eficàcia general per a tota la plantilla.

COMFIA-CCOO Catalunya