Archivado en Comunicats

LA FORMACIÓ, en HORES LABORALS

Comunicat

Acaba l’estiu i tornen els cursets. I tornaran a convocar-nos fora de l’horari de Conveni, dintre del temps que ens pertany, trepitjant insolentment la nostra vida privada. Hem d’estar preparats, hem de saber dir NO.

Este artículo se publicó originalmente en

Segons un requeriment d’Inspecció de Treball, en resposta a una denúncia de CCOO contra una Caixa catalana:

“De acuerdo con la distribución horaria descrita en el artículo 31.2.1 del Convenio, se constata que los horarios del curso superan los límites de jornada previstos para estos días de la semana.

En consecuencia, se ha formulado requerimiento en materia laboral a esta Caja, por tal de adaptar, en lo sucesivo, los horarios de los cursos a la duración de la jornada de trabajo según Convenio.”

Per tant no hi ha cap altra possible interpretació del nostre Conveni Col·lectiu. La Formació s’ha d’impartir dintre de la nostra jornada laboral.

Això és particularment important ara que la majoria de Caixes està pactant millores amb els representants dels treballadors per a la Conciliació de la vida Familiar i Laboral.

A Caixa Penedès també estem en negociacions per a millorar la relació Família-Feina. Sembla que, finalment, la nostra Direcció comença a entendre que la millora de la nostra vida fora de la Caixa redunda en benefici de la nostra capacitat laboral, ajuda a millorar el nostre rendiment. És tan lògic que costa d’entendre que no ho hagin entès fins ara. Com costa d’entendre que no vegin els beneficis de pactar una jubilació parcial que abaratiria els costos de les que ara es fan a Caixa Penedès –a més d’eliminar-ne les diferències: o potser aquest és justament l’impediment per arribar a un acord- com costa d’entendre allò que tantes vegades hem repetit, que la motivació no és únicament un benefici afegit, sinó que és absolutament necessària, si es vol un rendiment òptim de la plantilla.

Per tant, des d’ara, quan et proposin un curset a la tarda, simplement digues ... NO. T’esperen el/la xicot/a, els fills, el gimnàs, la bici, o el parxís. De 8 a 15 n’hi ha ben bé prou. No ens neguem a ser formats –la qual cosa, cal recordar-ho, redunda en benefici de la Caixa- només ens neguem a ser explotats. Així de senzill.

LA FORMACIÓ, EN HORARI LABORAL, SI US PLAU.

1 de setembre del 2006 – com. 27/06