Archivado en Comunicats

MGS no respecta l’acord signat de flexibilitat horària per a tothom

COMFIA-CCOO es manifesta diàriament davant l’empresa per reivindicar l’aplicació dels drets per a tothom.

Este artículo se publicó originalmente en CATALUNYA (CCOO Serveis Catalunya) , Seguros (Sector de Seguros (Cias y MATEPSS, Mediación y Servicios de Prevención)) ,

Els membres de COMFIA-CCOO a la Mutua General de Seguros es concentren diàriament davant l’empresa des de fa un mes per reivindicar que l’empresa respecti que tothom pugui gaudir del dret sobre la flexibilitat horària que va signar l’empresa i els sindicats l’any passat.

Esperem que la direcció de RR.HH. de l’empresa intervingui i aturi l’actitud intimidatòria que tenen els directius de certes sucursals que impedeixen els treballadors gaudir dels seus drets.

En Mutua General de Seguros, la Representació Sindical va constatar des de fa diversos anys la realització d'hores extraordinàries de forma irregular, i va demanar a la Direcció de l'Empresa que prengués les mesures oportunes per a solucionar la situació i que fos conscient del que això podia representar en el cas que es presentés una denúncia a les autoritats laborals corresponents.

Davant aquesta situació i per a acabar amb la realització d'aquestes hores extraordinàries irregulars, es van iniciar una sèrie de reunions encaminades a aconseguir un acord de flexibilitat horària que a més servís per a conciliar la vida familiar amb la laboral.

Finalment es va arribar a un acord que va entrar en vigor al novembre de 2007.

Encara que en les Oficines Centrals no s'han produït incidències destacables, no es pot dir el mateix de l'Organització Exterior/Sucursals. En la majoria d'elles hi ha un Director, un Director Comercial i un Gestor de Clients pel que “obliguen” al Gestor a romandre en la Sucursal des de les 8 del matí a les 6 de la tarda (horari comercial), no permetent-li fer ús de la flexibilitat horària signada entre la Direcció de l'Entitat i els Representants Sindicals.

Davant aquesta discriminació als companys/es de les Sucursals que es troben “pressionats” pels seus Directors de Sucursal o Directors Territorials i que no es veuen recolzats per RRHH per a poder exercir el dret que tenen a la flexibilitat, els membres de la Secció Sindical de COMFIA-CCOO ens manifestem diàriament per a reivindicar el dret de tots i totes a la flexibilitat horària, és a dir, la Direcció de l'Empresa i especialment RRHH ha de permetre que tots els treballadors tinguin la possibilitat d'accedir a la flexibilitat horària com s'estableix en l'acord signat per ambdues parts.

Secció sindical de COMFIA-CCOO Mutua General de Seguros

Abril 2008