Archivado en Comunicats, Ocupacio

Presumpció d´innocència

22 10 03 El banc ha d´investigar qualsevol operació fraudulenta, però respectant la dignitat de la plantilla, que hauria de gaudir sempre de la presumpció d´innocencia. (PDF:Cat. / Cast.)


Este artículo se publicó originalmente en Banco Sabadell (CCOO Grupo Banco Sabadell) ,


pdf print pmail


PRESUMPCIÓ D’INNOCÈNCIA


A final de juliol el Sr. Miquel Roca, Secretari del Consell d’Administració, en un article d’opinió a La Vanguardia, feia reflexionar sobre la mort de David Kelly i les circumstàncies estranyes que la varen envoltar.



CCOO pensem que no cal que mori ningú, ni anar tan lluny per reflexionar sobre la presumpció d’innocència. Qualsevol persona empleada del Grup Banc Sabadell pot trobar-se immersa en una situació aliena a la seva voluntat i ésser involucrada en una acció fraudulenta. Només fan falta un cúmul de circumstàncies que la direcció del Banc consideri sospitoses per emetre un judici de culpabilitat.



No tothom té la capacitat de resposta i la força moral per enfrontar-se a una direcció que t’acusa sense proves concloents. On és la presumpció d’innocència...? Aquí és on els delegats i les delegades de CCOO podem intervenir a favor de tota la plantilla.



Alguns pensareu que no n´hi ha per tant, però mentrestant la credibilitat de la persona afectada ha quedat qüestionada. No és important la trajectòria professional, els anys dedicats, les hores extraordinàries que s´han fet i que no han estat remunerades, els quilometratges sense cobrar, la presa de responsabilitats que no ens pertoquen per tal de suplir els mitjans insuficients que el Banc ens dóna... tot això és irrellevant per a la direcció del Banc.



No seria bo que el Banc compartís les proves escrites amb la representació sindical?



Cal que sigui la mateixa persona acusada la que hagi de buscar les proves de la seva innocència?

Calia que aquest procés duri tres mesos, amb el conseqüent desgast de la persona afectada i el seu entorn?

Ha de prevaler sempre la credibilitat d’un client sobre la de l’empleat?

No hauria de respectar el Banc la dignitat i intimitat de la persona, al mateix temps que porta a terme una profunda i acurada investigació dels fets?



Tot això no és una anècdota, és una realitat. Una companya nostra ho ha patit! Tots estem sota sospita! Per tant, és de vital importància que complim la normativa, només aplicant-la prevenim errades i en cas d’incoherències les fem evidents. Hem d’acostumar-nos a fer coses tant senzilles com:

1. Desidentificar-nos quan deixem d’utilitzar el terminal (sortides per visites, esmorzar....).

2. Extremar les mesures de verificació de clients en operacions de targetes i de caixa (sobretot si són estrangers).

3. Donar importància a l’operativa de caixa, ja que genera el 30% de les sancions a la nostra empresa.



ENS INTERESSA A TOTS COMPLIR LA NORMATIVA I EL BANC TÉ L’OBLIGACIÓ D’INVESTIGAR QUALSEVOL OPERACIÓ FRAUDULENTA, PERÒ RESPECTANT LA DIGNITAT DELS EMPLEATS I EMPLEADES.



ESTAR AFILIAT ET DÓNA DRET A QUE ELS TEUS REPRESENTANTS DE CCOO SIGUIN PRESENTS AMB TU EN QUALSEVOL PROBLEMÀTICA AMB EL BANC.


Girona, 22 d’octubre de 2003

Infórmate

CCOO Servicios es un sindicato, es Comisiones Obreras en los sectores de Comercio, Financiero, administrativo, de las TIC, Hostelería, Contact-center, Oficinas, Turismo... Leer más


Síguenos en Telegram

Dónde estamos


OFICINAS CENTRALES
C/ Albasanz, 3 1º Planta
28037 Madrid
Tel: 91 540 92 82
Asesoría Madrid 91 536 51 63-64
Otras Comunidades
Fax: 91 559 71 96
Email: contacta@servicios.ccoo.es