Archivado en Comunicats, Salari

A partir de juny, un programa informàtic de l’Agència Tributaria facilitarà a les empreses el càlcul. Amb tot, ara la farem pel “compte de la vella”:

Càlcul dels 400 euros de reducció de les retencions de l’IRPF

10 06 08 El Govern ha decidit aplicar una reducció lineal de 200 euros a tots els treballadors en la retenció d´IRPF en la nòmina del mes de juny.

Este artículo se publicó originalmente en Banco Sabadell (CCOO Grupo Banco Sabadell) ,

Càlcul dels 400 euros de reducció de les retencions de l'IRPF

El Govern ha decidit aplicar una reducció de 400 euros lineals a treballadors, pensionistes, autònoms, etc. en les retencions que es paguen per l'impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF). Fixem-nos ara a la manera com ens afecta això per a les pagues pròximes:

NÒMINA DE JUNY
En la nòmina de juny s'estableix una reducció lineal de 200 euros en la retenció de l'IRPF.
Suposem que la nòmina d'un/una empleat/ada del banc el mes de juny fos la següent:

A PARTIR DEL MES DE JULIOL
Després de la nòmina de juny queden encara uns altres 200 euros, els quals s'han d'anar restant al llarg de la resta de pagues (sis de normals, ¼ extra d'agost, ½ extra de setembre i 2 extres de desembre). Això fa un total de 8,75 pagues.

A partir de juny, un programa informàtic de l'Agència Tributaria facilitarà a les empreses el càlcul. Amb tot, ara la farem pel "compte de la vella":

Dividim els 200 euros de reducció de la retenció entre el número de pagues que ens queden per a l'any 2008. En el nostre cas, 200/8,75=22,86 euros per cada una de les pagues. Per això, en el nostre exemple, la retenció per l'IRPF quedarà lleugerament per sota del 18% en cada una de les pagues (8,75 pagues) fins a final d'any.

Per tant, la reducció de l'IRPF es deixarà notar sobretot a la nòmina de juny, però en dividir aquests 200 euros a la resta de les pagues de juliol a desembre gairebé ni ens n'adonarem.

Juny de 2008