AIXÍ NO! CCOO no signa l'acord a DIA

Mesures traumàtiques, presses injustificades, falta de plans concrets, indeterminació. Encara que CCOO ha aconseguit, gràcies a diverses jornades de mobilització i, sobretot, a la reeixida vaga que va protagonitzar la plantilla, que l'empresa introduís millores en el text, l'obstinació de DIA d'aplicar mesures traumàtiques impedeix que el sindicat subscrigui l'acord.

Les perspectives de DIA ja no són les mateixes que eren el passat 30 de gener, quan el Consell va aprovar realitzar un ERO. Ha canviat el Pla de Negoci i els acords amb els creditors. Canviaran el Consell i la Direcció de l'empresa. L'única cosa que es manté és el patiment de la plantilla. La qüestió és, per què insisteixen a mantenir les mesures traumàtiques que els van dictar els creditors quan els membres del Consell saben que van a ser substituïts. A què obeeix aquesta obstinació.

Davant aquest escenari incomprensible, i davant la impossibilitat que l'empresa entrés en raó, CCOO ha intentat minimitzar el dany. Perquè CCOO no té cap dubte que aquest Grup té futur, per la seva quota de mercat, per la professionalitat de la seva plantilla i perquè espera que la gestió financera dels directius dels últims anys canviï, i se centri en el coneixement del negoci de distribució.

I hi havia alternatives per evitar les mesures traumàtiques. CCOO va plantejar introduir en l'acord una solució tipus Alcoa, és a dir, que les mesures no s'apliquessin durant un període de 3 mesos per donar temps al fet que s'anessin aclarint variables. L'empresa ha dit que no.

CCOO també va proposar que les botigues estiguessin obertes fins a, almenys, el 30 de juny per donar temps a gestionar les sortides i augmentar les possibilitats de venda. I, si hi havia botigues el tancament de les quals fos imprescindible per un necessari estalvi de cost, es recol·loques a la plantilla en altres botigues per reforçar la venda i millorar el servei.

Això podria combinar-se amb un expedient de regulació temporal, bé de suspensió o bé de reducció de jornada fins que puguin vendre's les botigues amb subrogació de plantilla. L'empresa ha dit que no.

DIA tampoc ha acceptat la proposta de CCOO de ser generosos amb les sortides voluntàries, afegint a la indemnització una prima per adhesió voluntària de 250 euros x any d'antiguitat. Encara que l'empresa si ha acceptat la proposta de CCOO en quant a la quantia de les indemnitzacions (33 dies per any treballat amb un màxim de 24 mensualitats).

L'empresa, ni tan sols aporta cap garantia de no tornar a obrir un ERO el proper any.

En definitiva, DIA ha eliminat qualsevol possibilitat que CCOO signés un acord que ja es troba en mans dels advocats del sindicat.

CCOO Servicios

>> Comunicat AIXÍ NO! - ¡ASÍ NO! en pdf.

GRÀCIES A TOTES I A TOTS - SEGUIREM TREBALLANT