Archivado en Comunicats, Salari

CCOO i altres sindicats del Banc Sabadell convoquen concentracions de protesta contra la política salarial de la empresa

Concentració davant Banc Sabadell, dijous 5 de juny a les 13 h, Plaça Sant Roc, 1, Sabadell

La protesta sindical té el seu origen en la deteriorament del clima laboral provocat per les contínues absorcions salarials i la falta de recursos. Banc Sabadell ha anunciat, a la seva plantilla, la decisió d'absorbir els increments salarials per participació en beneficis corresponents a l'últim exercici.

Este artículo se publicó originalmente en CATALUNYA (CCOO Serveis Catalunya) ,

COMFIA–CCOO, FES-UGT, CGT i la Confederación de Cuadros que agrupen el 92% de la representació sindical a Banc Sabadell, han convocat concentracions de protesta, per al pròxim dia 5 de juny, davant de la seu del banc a Sabadell on assistirà el secretari general de CCOO del Vallès Occidental, Antonio Díaz; també es realitzaran concentracions davant el banc a Madrid, Oviedo i València. La protesta sindical té el seu origen en el deteriorament del clima laboral provocat per les contínues absorcions salarials i la manca de recursos per millorar els sistemes informàtics i organitzatius.

Cinc fusions bancàries en set anys, fetes a una velocitat plenament reconeguda pels mercats financers i l’escàs increment dels recursos organitzatius de l’entitat, han configurat un excel·lent compte de resultats, que té el seu costat més obscur en l’increment de la pressió laboral (les baixes per malaltia superiors a 21 dies han augmentat un 88% entre l’any 2000 i el 2005) i en una reducció dels recursos humans d’entre 2.500 i 3.000 persones.

La política retributiva de l’entitat en aquest període s’ha centrat en absorbir del salari voluntari, que gaudia la majoria de la plantilla, aquelles millores salarials que són d’obligada aplicació en funció del Conveni Col·lectiu del Sector. Aquesta política va ser contestada pels treballadors de l’entitat amb una campanya de recollida de signatures, més de 4.300 persones exigien que la direcció de l’empresa modifiqués aquella posició i reconegués l’aportació de la plantilla en aquest complicat procés de concentració.

La gota que ha fet vessar el got sindical, s’ha produït després de la publicació dels beneficis obtinguts per l’entitat a l’últim exercici. En aplicació del Conveni Col·lectiu de Banca, a la plantilla de Banc Sabadell li correspondria augmentar la seva participació en beneficis en dos quarts de paga i la Direcció del Banc ja ha anunciat a la plantilla la seva decisió d’absorbir aquest increment.

Secció sindical de COMFIA-CCOO Banc Sabadell