Archivado en

Comunicat / 22 Octubre 2007 - Sogeti

Aquesta "proposta" es un engany

Ens ha arribat la tan esperada “proposta salarial” per part de l’empresa. Aquí la teniu:

Este artículo se publicó originalmente en Sogeti (Seccion Sindical Sogeti) ,

“Propuesta” acuerdo Salarial 2008:

“En el período de un año después de la última subida salarial el 90 % del personal de Sogeti ha de tener un incremento mínimo del IPC marcado para el año. Si no se aumenta en esta cantidad en un año esto solo puede ser debido a que el último incremento ha sido superior al IPC. En ningún caso una persona podrá estar mas de dos años sin incremento salarial.”

A primer cop d’ull, pot resultar enganyós i semblar una proposta seria pel fet de que es parli de pujades mínimes de l’IPC, que és part de les nostres reivindicacions. Però fent una mínima anàlisi qualsevol s’adona que això no és una proposta salarial, sinó un nou intent de demorar la negociació amb les mateixes ambigüitats de sempre per a no arribar a un acord.

Esgranem una mica la “proposta”:

• Es parla de “un año después de la última subida salarial”, el que indica la intenció de seguir mantenint la política actual de fer les pujades de manera individual al llarg de l’any, mantenint així la pressió de promeses o càstigs futurs, i generant desigualtats entre la plantilla. En definitiva, lo que tenim actualment.
  • Es reserven un contingent d’un 10% de possibles congelacions salarials o pèrdues de poder adquisitiu, que sense uns criteris clars de pertinença a aquest grup podran utilitzar per a castigar salarialment a discreció. Continuem amb el “pal i pastanaga”.
  • - La “proposta” diu que “Si no se aumenta en esta cantidad en un año esto solo puede ser debido a que el último incremento ha sido superior al IPC “. O el que és el mateix, si algú en el 2007 ha obtingut una actualització superior o igual a 2,8% (IPC+0,1%), a l’any 2008 pot estar congelat o tenir actualitzacions molt per sota de l’IPC. Continuem baixant el sou a la plantilla.
  • - S’aclareix finalment que “En ningún caso una persona podrá estar mas de dos años sin incremento salarial.”, però reafirmen aquí que una persona pot romandre dos anys “castigada” en aquest grup del 10% que es guarden com “masmorra salarial” sense que hagin argumentat amb quins criteris s’entra en aquest grup. Això sense comptar que es tracta d’una proposta salarial per a 2008, amb el que una persona congelada des de fa dos anys, l’any vinent pot també estar congelada a falta d’acord per a 2009. Engany solapat en forma de “proposta”.
  • - No s’aclareix quin percentatge de la massa salarial es te previst pujar pel proper any, amb el que suposa una dificultat afegida per a valorar altres qüestions, com la possible recuperació del poder adquisitiu. La “proposta” desestima treballar la recuperació de poder adquisitiu.

I el que és més important:

Qui controla que només existeixi un 10% al que no se li aplica com mínim aquest IPC?

Els únics que poden controlar-lo son els mateixos que ara estan aplicant la injusta, insolidària i inefectiva política salarial actual, i que ja han donat mostres de saltar-se els acords escrits a la mínima de canvi (recordeu l’augment de la subvenció de dinar com ens vam veure obligats a acudir al SIMA). Es como assignar-li la custodia d’una caixa forta a un atracabancs.

Et fiaries o buscaries una forma que realment tu poguessis comprovar?

A qualsevol empresa seria una proposta de salaris hauria, al menys:

• - Permetre que un treballador miri en una taula, amb una sèrie de condicionants, i sàpiga exactament la pujada mínima que li correspon. Preguntar a la resta de companys per a saber si esta dins d’un percentatge de la plantilla per a verificar si l’han aplicat be l’acord salarial no esta l’abast de ningú.
  • - La referència de l’IPC és relativa a la data de l’augment, no a mesos anteriors. De fet s’aplica la previssió de l’any regularitzant al final i no com en SOGETI que ens l’apliquen a any passat i perdent continuament poder adquisitiu.

Tornen a pensar que els treballadors i treballadores de SOGETI ens empassem qualsevol cosa. Això no és una proposta i, per tant, per a la Secció Sindical de CCOO la situació no ha canviat: Exigim una proposta salarial seria. En conseqüència, continuem amb les protestes sindicals.

Avui, dia 22 d’octubre, delegats i delegades de CC.OO. de Madrid i Barcelona realitzem la nostra protesta en les oficines de Barcelona, per a intentar fer arribar les nostres reivindicacions a la Direcció de Sogeti Internacional, aprofitant la Business Review que es realitza a aquest centre.

Descarrega Comunicat 14/2007 - Aquesta "proposta" és un engany (PDF)

Afilia't a CC.OO.!