ELECCIONS SINDICALS

CCOO guanya, una vegada més, les eleccions al sector d'estalvi a Catalunya

CCOO ha guanyat les eleccions sindicals realitzades el 28 de novembre al sector de caixes d'estalvi a Catalunya, així com a tot l'estat. CCOO ha obtingut 76 representants (41,30%) dels 184 escollits. Amb aquestes votacions la Federació de Serveis de CCOO de Catalunya revalida els resultats obtinguts en anteriors eleccions (2014, 2010, 2006, 2002, 1998 i 1994), assolint la majoria en les caixes que han celebrat eleccions.

S'han realitzat les eleccions a 18 processos electorals en les tres entitats d'estalvi (4 més que fa 4 anys), on CCOO ha presentat 183 candidats i candidates dels 184 representants escollits en total. S'han escollit set representants menys que les eleccions del 2014 en aquestes tres entitats. Cal destacar que pels canvis i moviments interns de les entitats els processos tot i ser similars, amb quatre nous, són diferents en les concentracions de les plantilles.

En comparació a les passades eleccions a les caixes d'estalvi de 2014, cal ressaltar que Catalunya Caixa no han votat ja que ha passat al sector bancari adquirida pel BBVA, on s'escollien 90 representants, un 32% menys de delegats i delegades.

Pel còmput global del sector d'estalvi queden dues entitats, Ibercaja Banco i Kutxabank, que votaran en properes dates per escollir 27 representants a Catalunya (18 i 9 respectivament).

CCOO Serveis Catalunya