Èxit del primer cap de setmana de vaga a Glovo


Si l’empresa segueix sense voler negociar, CCOO convocarà una assemblea de treballadors i treballadores de supermercats per preparar la vaga del proper cap de setmana.

- - - - -

Éxito del primer fin de semana de huelga a Glovo

Si la empresa sigue sin querer negociar, CCOO convocará una asamblea de trabajadores y trabajadoras de supermercados para preparar la huelga del próximo fin de semana.


Durante tres días, Glovo no ha podido servir pedidos desde sus supermercados. El servicio de Glovo Market ha sido retirado de la app de la empresa.

Las trabajadoras y los trabajadores de reparto de Glovo viven una situación de precariedad y abuso laboral extremos, mientras la empresa gana dinero a espuertas. Los salarios no llegan al salario mínimo interprofesional, no se pagan vacaciones, ni intervalos de descanso, ni bajas médicas. No se dispone de ningún local para que la plantilla pueda esperar los pedidos a cubierto, con aseos a disposición, con agua para beber, con enchufes para cargar los móviles o los vehículos eléctricos. La empresa es de reparto, pero no tiene vehículos. Se basa en una app de móvil, pero no tiene teléfonos para la plantilla.

Glovo es una empresa de reparto a domicilio, este es su negocio principal. Toda la plantilla que sustenta su negocio principal está constituida por falsos autónomos y por algunas personas con contrato laboral provenientes de ETT.

Desde la entrada en vigor de la ley rider, el 12 de agosto, ya no hay ninguna duda ni agujero legal que ampare sus prácticas. La empresa tiene suficientes beneficios como para ser viable sin la explotación inhumana de su plantilla de reparto. No tiene otra posibilidad que sentarse a negociar la contratación directa de la plantilla, los salarios de acuerdo a la legalidad y hacer frente a todas sus responsabilidad como empleador.

Esta negociación es el objetivo de la huelga que se ha desarrollado durante el pasado fin de semana y que, si no hay una reacción positiva de la empresa, seguirá el próximo fin de semana y el siguiente. A estas alturas, Glover no se ha dirigido al comité de huelga para iniciar ninguna negociación.

La plantilla lo tiene claro: quiere negociar para mejorar sus condiciones laborales, pero si la empresa continúa con una voluntad negociadora nula, durante esta semana se convocará una asamblea con los trabajadores y las trabajadoras de los seis supermercados para preparar la huelga de los días 3, 4 y 5 de septiembre.

La huelga ha tenido un eco importante en la sociedad catalana, a la vez que un claro apoyo del sindicalismo internacional, que trabaja para coordinar una ofensiva a favor del derecho del trabajo en toda Europa. Ahora estamos a la espera de que la empresa mueva ficha y haga una propuesta ante el indiscutible éxito de la huelga de este fin de semana.

- - - - - -

Durant tres dies, Glovo no ha pogut servir comandes des dels seus supermercats. El servei de Glovo Market ha estat retirat de l’app de l’empresa.

Les treballadores i els treballadors de repartiment de Glovo viuen una situació de precarietat i abús laboral extrems, mentre l’empresa guanya diners a cabassos. Els salaris no arriben al salari mínim interprofessional, no es paguen vacances, ni intervals de descans, ni baixes mèdiques. No es disposa de cap local perquè la plantilla pugui esperar les comandes a cobert, amb lavabos a disposició, amb aigua per beure, amb endolls per a carregar els mòbils o els vehicles elèctrics. L’empresa és de repartiment, però no té vehicles. Es basa en una app de mòbil, però no té telèfons per a la plantilla.

Glovo és una empresa de repartiment a domicili, aquest és el seu negoci principal. Tota la plantilla que sustenta el seu negoci principal està constituïda per falsos autònoms i per algunes persones amb contracte laboral provinents d’ETT.

Des de l’entrada en vigor de la llei rider, el 12 d’agost, ja no hi ha cap dubte ni forat legal que empari les seves pràctiques. L’empresa té prou beneficis com per ser viable sense l’explotació inhumana de la seva plantilla de repartiment. No té cap altra possibilitat que seure a negociar la contractació directa de la plantilla, els salaris d’acord a la legalitat i fer front a totes les seves responsabilitat com a ocupadora.

Aquesta negociació és l’objectiu de la vaga que s’ha desenvolupat durant el passat cap de setmana i que, si no hi ha una reacció positiva de l’empresa, seguirà el pròxim cap de setmana i el següent. A hores d’ara, Glovo no s’ha dirigit al comitè de vaga per iniciar cap negociació.

La plantilla ho té clar: vol negociar per millorar les seves condicions laborals, però si l’empresa continua amb una voluntat negociadora nul·la, durant aquesta setmana es convocarà una assemblea amb els treballadors i les treballadores dels sis supermercats per preparar la vaga dels dies 3, 4 i 5 de setembre.

La vaga ha tingut un ressò important a la societat catalana, alhora que un clar suport del sindicalisme internacional, que treballa per coordinar una ofensiva a favor del dret del treball en tot Europa. Ara restem a l’espera que l’empresa mogui fitxa i faci una proposta davant l’indiscutible èxit de la vaga d’aquest cap de setmana.

CCOO de Catalunya