CCOO signa l´acord per a l´extensió del Conveni Col·lectiu Interprovincial del Sector de d´Hostaleria i Turisme de Catalunya fins 2021

A la reunió de la tarda del dia 22 de desembre de 2020, CCOO i UGT varen arribar a un important acord amb la patronal de el sector per estendre un dels principals convenis col·lectius d'àmbit català, que afecta centenars de milers de persones, i que estava amenaçat de pèrdua de vigència com possibilita la nefasta reforma laboral de 2012.

L'acord possibilita l'extensió de les garanties i cobertures del conveni, que era l'objectiu principal ja que aquest hagués decaigut a data 31 de desembre d'enguany amb les greus conseqüències que hagués tingut el perdre aquesta eina tan fonamental. L'acord assumeix la dificultat extrema en què opera el sector aplicant a l'any 2020 i 2021 les taules salarials 2019, i finalment com a disposició transitòria per a l'any 2021, no seran aplicables els dos dies de lliure disposició, d'aplicació molt incerta donada la irregularitat de l'activitat.

El sector de l'hostaleria viu una situació crítica que amenaça el teixit productiu de la mateixa a Catalunya. La paràlisi de l'activitat turística, amb un 80 % menys de visitants, el control d'aforaments quan no mesures de tancament total sanitari, la menor mobilitat de la població local quan s'ha pogut reobrir i l'extensió del teletreball com a alternativa de gran part dels consumidors en el seu dia a dia laboral han impactat en la reducció dràstica dels ingressos del sector el 2020.

En aquestes circumstàncies tan difícils, des de CCOO valorem positivament la continuïtat del conveni col·lectiu, perquè aquest doni pautes de les condicions de treball de les persones que presten servei en l'hostaleria; i insistim en la urgència d'estendre un pla de rescat sectorial que eviti la mortalitat d'empreses, així com l'extensió de la cobertura dels ERTOs, més enllà del 31 de gener el temps necessari fins que se superi la conjuntura extrema en què situa la pandèmia a el sector.

La signatura del Conveni es va efectuar el 30 de desembre com estava previst des del 22 de desembre.

Seguirem informant!

Compromeses amb tu!

CCOO Serveis Catalunya

Cuida del teu treball. Afilia’t a CCOO Serveis!