CCOO té en marxa la campanya Cos sí, cosa no, contra la cosificació de les dones i la discriminació

CCOO denuncia a Inspecció de Treball la cadena Hooters per discriminació sexista en les ofertes laborals davant la recent obertura a Castelldefels

CCOO de Catalunya, mitjançant la seva Federació de Serveis, ha denunciat a Inspecció de Treball que investigui les característiques de les ofertes laborals de la cadena HOOTERS davant la seva obertura a Castelldefels. La cadena Hooters és molt coneguda als EUA  amb el sobrenom de breastaurant ( restaurant de les mamelles) i ha iniciat la seva activitat a Castelldefels el passat 17 de novembre. La cadena, molt polèmica i acusada de tracte sexista a les seves treballadores, es vanaglòria d?oferir beguda i menjar mitjançant cambreres en shorts i bons escots.

CCOO està plenament d?acord amb la Declaració del Consell Nacional de les Dones de Catalunya en considerar que la comunicació publicitària de la cadena Hooters en els seus restaurants és sexista, i per tant il·lícita, i basa la seva estratègia en la reproducció d?estereotips de gènere que utilitza el cos de les dones com a reclam per a la captació dels seus clients.

CCOO, tal i com ho fa el CNDC, ens declarem en contra de la cosificació de les dones, que de forma vexatòria les representa com a objectes, com a éssers desproveïts d?integritat, ignorant les seves qualitats i habilitats intel·lectuals i personals i les redueix a simples instruments publicitaris.

CCOO està d?acord que els models, com els dels restaurants Hooters, ataquen de forma directa i frontal els drets de les dones - que són drets humans -, i són un mirall vergonyós per la lluita contra la violència masclista i malmeten el model de societat que volem.

CCOO considera, tal i com ho fa el CNDC, que, en aquest cas, no només són les dones les afectades ja que el sector de la restauració, un dels motors del desenvolupament econòmic del país que històricament ha basat el seu èxit en la recerca de la qualitat, no mereix ser un sector que allotgi una activitat que basa tota la seva estratègia de màrqueting en la cosificació de les dones.

En marxa la campanya de CCOO de Catalunya, ?Cos sí, cosa no? en contra de la cosificació de les dones

Aquesta acció s?emmarca en el context de la campanya que CCOO ha posat en marxa contra la cosificació de les dones i la discriminació amb el lema Cos sí, cosa no.

CCOO ha desenvolupat la campanya en diversos formats contra la cosificació de les dones i la discriminació que pateixen. La cosificació és l?ús que es fa d?una dona en particular, del concepte de dona o de la seva imatge per a finalitats que no la dignifiquen com a ésser humà.

És a dir, quan només se la qualifica en funció de la seva bellesa o de la seva correspondència amb el desig sexual masculí, sense fer referència ni a la seva capacitat racional ni a la seva dignitat humana. Sovint el cos de la dona es mostra i es tracta com un mer objecte que ha de ser explotat i exposat, de vegades, també, juntament amb altres objectes o productes.

Tota la informació de la campanya la trobareu en aquest enllaç https://www.ccoo.cat/noticia/212449/cos-si-cosa-no-#.WiE05reFNMx