La Direcció de Banc Sabadell evidencia mala fe negociadora i falta de respecte al procés de negociació

A la reunió del 7 de setembre, on el Banc ha explicat l'informe tècnic que hauria de justificar aquest ERO, CCOO hem exigit a l'empresa disculpes i una rectificació per les filtracions aparegudes en premsa (afectacions, empreses de recol·locació...) i que no van esmentar en la primera reunió, la qual cosa demostra que l'empresa no negocia de bona fe.

- - - - - - - - -

ERE Banco Sabadell: La Dirección evidencia mala fe negociadora y falta de respeto al proceso de negociación

En la reunión del 7 de setiembre, donde el Banco ha explicado el informe técnico que debería justificar este ERE, CCOO ha exigido a la empresa disculpas y una rectificación por las filtraciones aparecidas en prensa (afectaciones, empresas de recolocación...) y que no mencionaron en la primera reunión, lo que demuestra que la empresa no negocia de buena fe.

En esta fase previa, que finaliza el próximo día 14 de septiembre, tal como establece el art.12 de nuestro Convenio Colectivo, el objetivo es intentar abrir vías alternativas para evitar el ERE o bien minimizar su efecto y no para pasar el rato. Ignorarlo evidencia mala fe negociadora justo al inicio de esta fase previa y, sobre todo, una falta de respeto hacia la Representación Legal y la plantilla.

Si la idea del Banco es presentar en este periodo previo una empresa de recolocación de despedidos (lo que en el FlashIN enmascaran con un plan social) como parecen haber filtrado a la prensa, es querer desentenderse de sus obligaciones. CCOO no va a perder ni un sólo día con esta empresa de recolocación, y sí en buscar, a diferencia de la Dirección, otras alternativas a este proceso.

No se necesita recolocar a nadie, porque en el Sabadell no sobra nadie y las propuestas del sindicato hacen innecesario contratar una empresa de recolocación. Ya se sabe los intereses que hay detrás de este tipo de empresas, así que si quieren, pueden dedicarse a recolocar a miembros de la alta Dirección, que muy bien no lo han hecho.

Hoy el Banco ha entregado un avance del informe técnico durante la reunión y se ha dedicado, a través de su asesor externo, a leer las necesidades del Banco y su inviabilidad si no acometen el ERE. CCOO ha rechazado todas las explicaciones dadas ya que debe estudiar este informe para que pueda contrastar la información y hacer contrapropuestas. A priori, de las explicaciones dadas falta mucha concreción y análisis.

Pero lo que el sindicato ha echado en falta es la justificación de los salarios millonarios de la Dirección, del Bonus autoasignado, de por qué sí hay suficiente solvencia para repartir un 30% del beneficio en dividendos o simplemente ¿qué ha ocurrido con decisiones pasadas que han sido una ruina para la entidad y su prestigio?.

No se entiende que quieran despedir a gente sin más:

• Cuando han contratado personal este 2021.

• Cuando están externalizando trabajos a otras empresas (p.e.gestión de mora que bien podría hacer el personal del Banco cuya profesionalidad de servicio es digna de alabar).

Porque si la viabilidad del Banco (o de sus sillas) depende de un ERE, será por la nefasta gestión realizada por la Dirección, no por la capacidad de la plantilla de generar negocio. Porque esta plantilla, en momentos difíciles siempre ha sabido generar empatía con la clientela, acompañándola en todo momento como para que ahora se la pague con esta moneda a ella y a sus familias.

Que quede claro, CCOO va a negociar y a pelear hasta donde haga falta:

- por la defensa del empleo de toda la plantilla de Banco Sabadell

- un sistema de prejubilaciones y bajas incentivadas

- por la absoluta voluntariedad de adscripción al ERE

- porque las condiciones de salida sean las más beneficiosas

- y porque las medidas, por encima de todo, sean no traumáticas

- - - - - - - -

En aquesta fase prèvia, que finalitza el proper dia 14 de setembre tal com estableix l'article 12 del nostre Conveni Col·lectiu, l'objectiu és intentar obrir vies alternatives per evitar l'ERO o bé minimitzar el seu impacte i no per passar l'estona. Ignorar-ho evidencia mala fe negociadora just a l'inici d'aquesta fase prèvia i, sobretot, una falta de respecte cap a la representació legal i la plantilla.

Si la idea de el Banc és presentar, en aquest període previ, una empresa de recol·locació d'acomiadats (el que en el Flash·In emmascaren en un pla social) com semblen haver filtrat a la premsa, és voler desatendre les seves obligacions. CCOO no estem disposats a perdre ni un sol dia amb aquesta empresa de recol·locació, i sí en cercar, a diferència de la Direcció, altres alternatives a aquest procés.

No necessitem recol·locar ningú, perquè aquí no hi sobra ningú i les nostres propostes fan innecessari contractar una empresa de recol·locació. Ja sabem els interessos que hi ha en aquest tipus d'empreses, així que si volen, poden dedicar-se a recol·locar membres de l'alta Direcció, que molt bé no ho han fet.

Avui el Banc ens ha lliurat un avanç de l'informe tècnic durant la reunió i s'ha dedicat, a través del seu assessor extern, a llegir-nos les necessitats del Banc i la seva inviabilitat si no fan l'ERO. CCOO hem rebutjat totes les explicacions donades ja que aquest informe s’ha d’analitzar perquè puguem contrastar la informació i fer contrapropostes. A priori, a les explicacions donades hi falta molta concreció i anàlisi.

Però el que sí trobem a faltar és la justificació dels salaris milionaris de la Direcció, del Bonus que s’han assignat, de perquè si hi ha prou solvència per repartir un 30% del benefici en dividends o simplement, què ha passat amb les decisions preses que han estat una ruïna per a l'Entitat i el seu prestigi?.

No s'entén que vulguin acomiadar a la gent sense més:

• Quan han contractat personal aquest 2021.

• Quan estan externalitzant treballs a altres empresa (p.e.gestió de mora que bé podria fer el personal del Banc amb professionalitat i qualitat de servei que és digna de lloar).

Perquè si la viabilitat del Banc (o de les seves cadires) depèn d'un ERO, serà per la nefasta gestió realitzada per la Direcció, no per la capacitat de la plantilla de generar negoci. Perquè aquesta plantilla, en moments difícils sempre ha sabut generar empatia amb la clientela, acompanyant-la en tot moment com perquè ara ho paguin amb aquesta moneda a ella i a les seves famílies.

Que quedi clar, CCOO negociarem i lluitarem fins on calgui:

per la DEFENSA DE L'OCUPACIÓ de tota la plantilla de Banc Sabadell;
un sistema de PREJUBILACIONS i BAIXES INCENTIVADES;

per l'absoluta VOLUNTARIETAT d'adscripció a l’ERO;

perquè les CONDICIONS DE SORTIDA siguin les més BENEFICIOSES;
i perquè les MESURES, per damunt de tot, NO siguin TRAUMÀTIQUES