Entra en vigor el Reial Decret pel qual es regulen els plans d´igualtat i el seu registre


Avui dia 14 de Febrer, comença la vigència el RD 901/2020 de 13 d'octubre, pel qual es regulen els plans d'igualtat i el seu registre i es modifica el Reial Decret 713/2010, de 28 de maig, sobre registre retributiu i dipòsit de convenis i acords col·lectius de treball.


Aquest any, des de març també és obligatori que les empreses de més de cent persones en plantilla comptin amb pla d'igualtat i fins al març del al 2022 s'han d'incloure aquelles que compten amb plantilles fins de cinquanta, sent per tant un any important en la nostra activitat en matèria d'igualtat en les empreses.

El RD amb vigència a partir de demà incorpora aspectes tan importants en matèria d'igualtat com:

  • La participació de la representació legal de les persones treballadores (RLPT) en la negociació i dels sindicats majoritaris en representació d'empreses o centres de treball que no comptin amb ella.
  • Es té en compte el dret de les persones treballadores posades a disposició per les empreses de treball temporal a què se'ls apliquin les mesures contingudes en el pla d'igualtat de l'empresa usuària.
  • Desenvolupa de manera àmplia la fase diagnòstica de el pla i ha d'incloure una auditoria salarial de tota la plantilla amb informació, transparència, pla d'acció i sistema de seguiment.
  • Vigència obligatòria amb un màxim de quatre anys
  • Avaluació intermèdia i final

A partir d'ara els plans d'Igualtat que es negociïn hauran de complir amb aquest reglament i aquells plans que ja estiguin vigents comptaran amb un termini màxim d'un any previ procés negociador, per a l'adaptació dels mateixos.

Tant per les matèries que es desenvolupen i per com s'ha de fer, els Plans d'Igualtat són l'eina sindical i feminista per avançar en igualtat, sent el centre de treball on es decideixen aspectes que afecten la vida de les dones i l'eina per combatre- i implicar en la seva participació amb la intervenció del sindicat en empreses que no tenen representació.

CCOO Serveis catalunya