S'aprova una moció per la dignificació del treball en els hotels i un reconeixement d'aquells establiments que ho garanteixin

L'Ajuntament de Lloret de Mar es fa ressò de la campanya de CCOO per la dignitat del treball de les cambreres de pis

L'Ajuntament de Lloret de Mar va aprovar amb 15 vots a favor i 6 abstencions la moció que va presentar el grup d'ICV-EUIA en el consistori, discutida el dilluns 4 de juliol en el ple municipal en contra del deteriorament de les condicions de treball que està patint el col·lectiu de les cambreres de pis.

La Federació de Serveis de CCOO de les Comarques de Girona va convocar una concentració de cambreres de pis per a donar suport a la moció i per tant valora de manera molt positiva l'aprovació per part de l'Ajuntament de Lloret de Mar la presa en consideració d'aquesta moció. A l'hora que cal destacar la campanya sindical, que tant a nivell estatal com de Catalunya s'està portant a terme per denunciar aquesta situació.

La moció fa referència a les cambreres de pis, dedicades bàsicament a la neteja de les habitacions dels hotels, un dels col·lectius més importants dins del sector d'Hostaleria.

La moció fa referència també al que ve denunciant CCOO, que molts hotels han aprofitat la situació de crisis per precaritzar les condicions de treball i externalitzar aquest serveis amb empreses de serveis integrals amb l'objectiu d'abaratir costos de personal i modificar a la baixa les condicions de treball. Les condicions de contracció s'han deteriorat, ha augmentat el treball a temps parcial i eventual, les subcontractacions, la càrrega i els ritmes de treball, i les pressions han arribat a extrems que estan posant en risc la salut física i psíquica d'aquest treballadors, majoritàriament dones.

Els punts mes rellevants de la moció que volem destacar són:
Que el Ministeri d'Ocupació i Seguretat Social reconegui com a malalties professionals aquelles derivades del treball que realitzen les cambreres de pis.

Instar a la Generalitat de Catalunya a posar en marxa un conjunt d?actuacions sobre seguretat laboral i prevenció de riscos laborals i sobre les condicions de treball que afecten a les cambreres de pis del sector turístic. Reforçar el treball i la partida pressupostaria de la inspecció de treball, així com un reconeixement de qualitat dels hotels que estiguin associat a aquells que garanteixin la seguretat laboral i la prevenció de riscos que afecten les cambreres de pis.

CCOO Serveis Catalunya