Amb participació de l?autor del llibre ?Las que limpian los hoteles? i de tres representants de CCOO i cambreres de pisos entrevistades al llibre

CCOO organitza demà una jornada sobre la precarietat a l?hostaleria per potenciar les accions que encaminin a un treball digne en el sector

Demà divendres, 22 d?abril, CCOO de Serveis de Catalunya ha convocat als delegats i delegades dels sectors del turisme, hoteler, col·lectivitats i restauració, a una assemblea per a denunciar la situació, compartir experiències i potenciar respostes des del sindicat per a fer front a la precarització que cada cop més pateixen els treballadors i molt especialment les treballadores d?hostaleria.

CCOO vol tenir en compte al conjunt de col·lectius precaritzats del sector d?hostaleria, afectats cada cop més amb motiu de les externalitzacions de serveis, per la reducció en les condicions de treball, menys salari, augment de càrregues de treball, allargament de jornades sense cobrar hores extres ni cap tipus de compensació, canvis de torn de treball sense planificació ni respecte pels descansos setmanals, entre d?altres causes. Això comporta que una gran quantitat de persones que treballen en el sector siguin menystingudes professionalment, visquin en la inestabilitat del lloc de treball constant i pateixin en la rebaixa de les condicions de treball i en la cura de la seva salut laboral.

Les cambreres de pisos és un col·lectiu exponent màxim d?aquesta precarització de les treballadores de l?hostaleria, per la qual cosa la jornada comptarà amb una aportació, des de la seva experiència laboral, personal i sindical, de representants de CCOO alhora que cambreres de pisos, i també comptarà amb l?aportació d?Ernest Cañada, investigador, coordinador d?AlbaSud i autor del llibre ?Las que limpian los hoteles. Historias ocultas de precariedad laboral?.

En la jornada, a la Sala 42 de la seu del sindicat a Barcelona (Via Laietana, 16) des de les 10.30 h, participaran Joan Carles Gallego, secretari general de CCOO de Catalunya, José María Martínez, secretari general de la Federación de Servicios de CCOO, així com dels responsables de CCOO del sector d?Hostaleria i altres de CCOO de Serveis de Catalunya. També està prevista l?assistència de la regidora de Ciutat Vella i de Participació de l?Ajuntament de Barcelona, Gala Pin

CCOO Serveis Catalunya

ASSEMBLEA: Divendres 22 d'abril de 2016 - A les 10.30 hores a la sala 42, 4a planta, Via Laietana, 16, Barcelona