Archivado en

Manifestació a Tarragona pel 9 de juny, a les 11,30 hores Rambla Nova, 112

CCOO convoca pel 9 de juny una manifestació a Tarragona per exigir uns convenis justos dels sectors de serveis

La Federació de Serveis de CCOO es manifestarà al centre de Tarragona el 9 de juny, per denunciar la situació de bloqueig de la negociació col·lectiva a causa del posicionament negatiu de les patronals per garantir el poder adquisitiu de les persones treballadores i negociar altres condicions de treball que es fan imprescindible millorar.

- - - - - -

CCOO convoca para el 9 de junio una manifestación en Tarragona para exigir unos justos convenios de los sectores de servicios

La Federación de Servicios de CCOO se manifestará en el centro de Tarragona el próximo 9 de junio, para denunciar la situación de bloqueo de la negociación colectiva debido al posicionamiento negativo de las patronales para garantizar el poder adquisitivo de las personas trabajadoras y negociar otras condiciones de trabajo que se hacen imprescindible mejorar.

Este artículo se publicó originalmente en CATALUNYA (CCOO Serveis Catalunya) , TARRAGONA (Serveis CCOO Tarragona) , VOCC-CATC (Serveis CCOO Vallès Occidental - Catalunya Central) , VORMAROS (Serveis CCOO Vallès Oriental - Maresme - Osona) , BLLAPAG (Serveis CCOO Baix Llobregat - Alt Penedès - Anoia - Garraf) ,

La patronal està bloquejant les negociacions de més de 19 convenis del sector de serveis d’àmbit estatal com de Catalunya i de la província de Tarragona, dels que delegades i delegats d’aquests sectors estan convocats a la manifestació: HOSTALERIA, TIC, SUPERMERCATS, OFICINES I DESPATXOS, CONTACT CENTER, ENGINYERIES, SERVEIS DE PREVENCIÓ, ENTITATS FINANCERES, COMERÇ TÈXTIL DE BARCELONA i DE TARRAGONA, ITV, COMERÇ DEL METALL DE BARCELONA, RESTAURACIÓ COL·LECTIVA, ELABORADORS DE PIZZES I REPARTIMENT A DOMICILI...

Això suposa que més de 900.000 persones treballadores d’aquest sector a Catalunya estiguin sense els drets i les condicions laborals actualitzades.

Les nostres reivindicacions per als diferents convenis són:

·         Recuperació salarial i millora del poder adquisitiu dels salaris

·         Conciliació de la vida laboral i personal

·         Reducció del temps de treball i millora de les llicències retribuïdes

·         Reconeixement professional, formació en l'ocupació i promoció professional

·         Regulació de nous drets: adaptació de la jornada per a la conciliació, teletreball i desconnexió digital

·         Igualtat i no discriminació a les empreses

·         Una feina digna en condicions de seguretat i salut

·         Regulació del treball els diumenges i festius

Davant aquesta situació, s’està realitzant vagues i concentracions, alhora que s’anuncien mobilitzacions als diferents sectors afectats pel bloqueig de les negociacions del conveni col·lectiu:

- Vaga 24 hores al sector de Contact Center el dilluns 13 de juny.

- Manifestació a Barcelona el 16 de juny al matí amb assemblea prèvia. Inici a Plaça de Catalunya cantonada Ronda de Sant Pere per acabar a Via Laietana 32 cantonada Plaça d’Antoni Maura.

- Concentració davant Quirón Prevención de Barcelona el proper divendres 17 de juny

- - - - - - - -

Manifestación en Tarragona para el 9 de junio, a las 11,30 horas Rambla Nova, 112

La patronal está bloqueando las negociaciones de más de 19 convenios del sector de servicios de ámbito estatal como de Cataluña y de la provincia de Tarragona, de los que delegadas y delegados de estos sectores están convocados a la manifestación: HOSTELERÍA, TIC, SUPERMERCADOS, OFICINAS Y DESPACHOS, CONTACT CENTER, INGENIERÍAS, SERVICIOS DE PREVENCIÓN, ENTIDADES FINANCIERAS, COMERCIO TEXTIL DE BARCELONA y DE TARRAGONA, ITV, COMERCIO DEL METAL DE BARCELONA, RESTAURACIÓN COLECTIVA, ELABORADORES DE PIZZAS Y REPARTO A DOMICILIO...

Esto supone que más de 900.000 personas trabajadoras de este sector en Cataluña estén sin los derechos y condiciones laborales actualizadas.

Nuestras reivindicaciones para los distintos convenios son:

• Recuperación salarial y mejora del poder adquisitivo de los salarios

• Conciliación de la vida laboral y personal

• Reducción del tiempo de trabajo y mejora de las licencias retribuidas

• Reconocimiento profesional, formación en el empleo y promoción profesional

• Regulación de nuevos derechos: adaptación de la jornada para la conciliación, teletrabajo y desconexión digital

• Igualdad y no discriminación en las empresas

• Un trabajo digno en condiciones de seguridad y salud

• Regulación del trabajo los domingos y festivos

Ante esta situación, se está realizando huelgas y concentraciones, a la vez que se anuncian movilizaciones en los diferentes sectores afectados por el bloqueo de las negociaciones del convenio colectivo:

- Huelga 24 horas en el sector de Contact Center el lunes 13 de junio.

- Manifestación en Barcelona el 16 de junio por la mañana con asamblea previa. Inicio en Plaza de Cataluña esquina Ronda de Sant Pere para acabar en Via Laietana 32 esquina Plaza de Antoni Maura.

- Concentración ante Quirón Prevención de Barcelona el próximo viernes 17 de junio

CCOO Serveis

07/06/22