CCOO reclama un pacte d Estat en defensa de l ocupació i la finalitat social del sector financer espanyol

CCOO reclama un pacto de Estado en defensa del empleo y el fin social del sector financiero español

CCOO reclama un pacte d’Estat en defensa de l'ocupació i la finalitat social del sector financer espanyol

Davant la nova onada de reestructuració del sector financer, amb l'anunci d'ERO "salvatges i indecents" per part de Caixabank i BBVA, "que han posat damunt de la taula més de 12.000 acomiadaments al temps que multipliquen els sous de les seves cúpules",  des de CCOO s'exigeix que les lògiques empresarials tinguin en compte una imprescindible dimensió social, emplaçant als Executius central i autonòmics, partits polítics, supervisors i entitats financeres, per "arribar a un gran pacte d'Estat sobre el sistema financer espanyol, que garanteixi la seva capacitat  de dotar de crèdit a l'economia real en el context de Reconstrucció ", així com que el procés de transformació del sector es basi en acords de garanties laborals, sortides voluntàries i Protocols per a una transició digital justa, no en acomiadaments forçosos i absolutament desproporcionats.

-----

Ante la nueva ola de reestructuración del sector financiero, con el anuncio de EREs “salvajes e indecentes” por parte de Caixabank y BBVA, “que han puesto encima de la mesa más de 12.000 despidos al tiempo que multiplican los sueldos de sus cúpulas”, desde CCOO se exige que las lógicas empresariales tengan en cuenta una imprescindible dimensión social, emplazando a los Ejecutivos central y autonómicos, partidos políticos, supervisores y entidades financieras, para “alcanzar un gran pacto de Estado sobre el sistema financiero español, que garantice su capacidad de dotar de crédito a la economía real en el contexto de Reconstrucción”, así como que el proceso de transformación del sector se base en acuerdos de garantías laborales, salidas voluntarias y Protocolos para una transición digital justa, no en despidos forzosos y absolutamente desproporcionados

CCOO SERVICIOS