El divendres 27 d'abril CCOO continua mobilitzant-se davant de Makro dels centres de Madrid, Zona Franca de Barcelona, Sevilla, Santander i Alacant

CCOO continua les mobilitzacions davant Makro per impedir que eliminin drets vitals de la plantilla

Makro, filial del grup alemany Metro AG, va iniciar el passat mes de febrer un procés de Modificació de les Condicions de Treball en els seus centres d'Espanya amb el que pretén imposar l'eliminació de drets. CCOO, primer sindicat a Makro, s'oposa a aquesta imposició i realitza una nova mobilització  pel proper 27 d'abril, de 11.30 a 13.30 hores,amb concentracions davant dels centres de  l'empresa a: Paseo Imperial- Madrid, Zona Franca de Barcelona, Bormujos-Sevilla, Santander i Alacant.

La direcció de Makro pretén imposar a la plantilla una sèrie de mesures que elimina drets vitals:

-         Instaurar una jornada irregular que obligui a treballar fins 10 hores diàries sense cap compensació addicional i a voluntat de la direcció al mateix dia o amb preavís d'un dia per altre.

-         Creació de calendaris trimestrals.

-         Canviar el règim de vacances de forma que en 23 de les 37 botigues de Makro només tinguin dret a 15 dies en període estival. A la resta de botigues 21 dies a l'estiu per a tothom.

-         Eliminar l'actual sistema de millora en cas de IT (Baixes mèdiques).

-         Disponibilitat per part de l'empresa per obligar a treballar en diumenges i festius inclòs que no siguin d?apertura comercial.

-         Crear un nou sistema d'incentius per a la Força de Venda que rebaixa l'actual.

CCOO Servicios Makro

Divendres 27 d'abril, de 11.30 a 13.30 hores, concentració a Catalunya serà al centre de Makro Zona Franca (Polígon Industrial Zona Franca, Carrer A, 1, 08040 Barcelona)