Estat de la negociació del conveni d´oficines i despatxos de Catalunya

Hem realitzat cinc reunions de la Taula de negociació del Conveni des que es va constituir. S'ha avançat concretant les propostes i redactant, a aclarir els arguments, però sense entrar encara a acordar cap punt.

Este artículo se publicó originalmente en BLLAPAG (Serveis CCOO Baix Llobregat - Alt Penedès - Anoia - Garraf) , serveistecnics (Agrupació Serveis Tècnics Catalunya) ,

Situació a dia d'avui:

• hem marcat les posicions de cada part en tot el referent a quatre dels primers cinc capítols (Disposicions generals, Percepcions, Jornada, Permisos).
  • en breu abordarem el tema de Classificació professional, sobre el qual hi ha moltes dificultats, i en el qual portem treballant des de 2016, ja que creiem que és imprescindible adequar-ho a la realitat actual. Esperem que aquest any hi hagi un canvi substancial, encara que és una qüestió complexa.
  • els punts principals, com tots sabem, són l'actualització salarial i la jornada anual, que es concretaran al final de la negociació.

Les posicions, lògicament, són distants, i tot dependrà de la disposició de les patronals (especialment Foment i Pimec), però també de la capacitat que tinguin els nostres comitès de pressionar a les empreses, que és la manera en què es pot percebre la força que tenim en la negociació.

Aquest és un conveni molt ampli i divers: tot el territori de Catalunya, diferents activitats, grandàries, rendibilitats, etc., alguna cosa que determina que les condicions regulades no siguin tan favorables com en altres àmbits més concrets.

Hem de destacar també que en les matèries en les quals els nostres comitès han entrat en conflicte amb les empreses: TLC, Inspecció, Demandes; són les que després podem tractar amb més claredat i força en la negociació: plus d'idiomes, definició de calendari (flexibilitat), hores extres, disponibilitat, o conciliació.

Us animem a seguir realitzant tasques d'acció sindical perquè tenen una gran  repercussió en la negociació de la qual de vegades no som conscients. També és molt important que les accions realitzades o el que s’acordi es coordini amb l'organització del sector, perquè puguem aprofitar aquest coneixement de la situació.

Continuarem informant!

AFILIA-T´HI!