Archivado en

CCOO convoca vaga a Douglas els dies 14 i 18 de març davant la seva decisió d´acomiadar 1.000 persones

A Catalunya afectaría acomiadar a 64 persones treballadores de les 80 que hi treballen i tancar 10 botigues, deixent-ne dues a Barcelona, de les 12 que té obertes la marca Douglas a Catalunya.

- - - -

CCOO convoca huelga en Douglas los días 14 y 18 de marzo ante su decisión de despedir a 1.000 personas

En Catalunya afectaría despedir a 64 personas trabajadoras de las 80 que trabajan y cerrar 10 tiendas, dejando dos en Barcelona, de las 12 que tiene abiertas la marca Douglas en Catalunya.

Este artículo se publicó originalmente en CATALUNYA (CCOO Serveis Catalunya) , GIRONA (Sindicat Intercomarcal de CCOO Serveis Comarques Gironines) , TARRAGONA (Serveis CCOO Tarragona) , LLEIDA (Serveis CCOO Terres de Lleida) , VOCC-CATC (Serveis CCOO Vallès Occidental - Catalunya Central) , VORMAROS (Serveis CCOO Vallès Oriental - Maresme - Osona) , BLLAPAG (Serveis CCOO Baix Llobregat - Alt Penedès - Anoia - Garraf) ,

Després de la dramàtica decisió de Douglas d'aplicar un ERO 1.000 persones i empitjorar les condicions de 600 més el sindicat ha iniciat un procés de mobilitzacions.

El dia 3 de març Douglas informava a la representació sindical de la seva ferma determinació a l'hora d'iniciar un ERO per acomiadar 1.000 treballadors i treballadores i l'obertura d'un article 41 d'Estatut dels Treballadors la finalitat del qual seria la de modificar el sistema d'incentius a la botiga i els horaris al magatzem.

El sindicat ha manifestat amb total contundència la negativa a acceptar uns plans tan erràtics com tots els que s'han dut a terme en anys anteriors; que s'han basat únicament a acomiadar la plantilla i els nefastos fruits de la qual se sintetitzen que l'empresa ha passat de ser la primera companyia en perfumeries a nivell nacional a ser la cinquena actualment.

CCOO no consentirà un nou abús d'una empresa amb un salari mitjà brut fix anual el 2020 per al consell de direcció de 131.000 euros anuals, mentre que el salari mitjà brut fix anual el 2020 a la resta de personal va ser de 17.905 euros anuals. El sindicat no permetrà que els resultats de tan mala gestió els segueixi pagant la classe treballadora.

En aquesta setmana marcada a més pel 8 de març i la lluita de la dona per la igualtat, el sindicat vol posar de manifest la topada que aquest fet significa per a l'ocupació femenina, ja que el percentatge global de dones a l'empresa és un 86% i Douglas vol acabar amb 2/3 del total d?aquesta plantilla, tancant 136 botigues de les 202 que queden.

CCOO ha reiterat la seva negativa a admetre que Douglas utilitzi aquests processos per precaritzar les condicions laborals i es passi a la feina “low cost” i que la transició digital es faci a costa de les persones. Per això, la seva posició serà frontal davant d'aquestes pretensions i actuarà des d'una triple estratègia: de negociació, de comunicació i de mobilització que comença el dia 14 de març.

- - - - - - - - -

Tras la dramática decisión de Douglas de aplicar un ERE 1.000 personas y empeorar las condiciones de otras 600 el sindicato ha iniciado un proceso de movilizaciones.

El día 3 de marzo Douglas informaba a la representación sindical de su firme determinación a la hora de iniciar un ERE para despedir a 1.000 trabajadores y trabajadoras y la apertura de un artículo 41 de Estatuto de los Trabajadores cuya finalidad sería la de modificar el sistema de incentivos en tienda y los horarios en el almacén.

El sindicato ha manifestado con total contundencia su negativa a aceptar unos planes tan erráticos como todos los que se han llevado a cabo en años anteriores; que se han basado únicamente en despedir a la plantilla y cuyos nefastos frutos se sintetizan en que la empresa ha pasado de ser la primera compañía en perfumerías a nivel nacional a ser la quinta actualmente.

CCOO no va a consentir un nuevo abuso de una empresa cuyo salario medio bruto fijo anual en 2020 para el consejo de dirección fue de 131.000 euros anuales, mientras que el salario promedio bruto fijo anual en 2020 en el resto de personal fue de de 17.905 euros anuales. El sindicato no va a permitir que los resultados de tan mala gestión los siga pagando la clase trabajadora.

En esta semana marcada además por el 8 de marzo y la lucha de la mujer por la igualdad, el sindicato quiere poner de manifiesto la tropelía que este hecho significa para el empleo femenino, ya que el porcentaje global de mujeres en la empresa es de un 86% y Douglas quiere acabar con 2/3 del total de esa plantilla, cerrando 136 tiendas de las 202 que quedan.

CCOO ha reiterado su negativa a admitir que Douglas utilice estos procesos para precarizar las condiciones laborales y se pase al empleo “low cost” y que la transición digital se haga a costa de las personas. Por ello, su posición va a ser frontal ante estas pretensiones y actuará desde una triple estrategia: de negociación, de comunicación y de movilización que comienza el día 14 de marzo.

CCOO Serveis Catalunya