Archivado en Campañas, Empleo, Condiciones de trabajo

CCOO, JUNTO AL MOVIMIENTO SINDICAL INTERNACIONAL Y CON MOTIVO DE LA JORNADA MUNDIAL POR EL TRABAJO DECENTE, REIVINDICA QUE ES IMPRESCINDIBLE CREAR EMP

#7OCT #JMTD CONSTRUIR UNA RECUPERACIÓ ECONÒMICA PER A TOTES I TOTS

En la Jornada Mundial pel Treball Decent, que se celebra des de 2008, CCOO PV, juntament amb el moviment sindical internacional, reivindiquem que és imprescindible crear ocupació de qualitat per a construir una recuperació econòmica per a totes i tots.

En la Jornada Mundial por el Trabajo Decente, que se celebra desde 2008, CCOO PV, junto al movimiento sindical internacional, reivindicamos que es imprescindible crear empleo de calidad para construir una recuperación económica para todas y todos.

Este artículo se publicó originalmente en PAIS VALENCIANO (Servicios CCOO País Valencià) ,

La pandèmia de la covid-19 ha provocat una pèrdua en el món de l'equivalent a 255 milions de llocs de treball a temps complet i d’altres 130 milions de treballs corren perill l’any 2021, cosa que afecta principalment les dones.

El Govern estatal i el valencià, a través del diàleg social, han adoptat mesures per a protegir ocupacions i ampliar la protecció social. Unes accions importants, però no suficients per a aconseguir la plena ocupació de qualitat. Per a això, és necessari impulsar polítiques públiques que fomenten la creació d'ocupació i una recuperació econòmica sòlida, resilient i inclusiva.

Alhora, cal promoure l'ocupació pública i enfortir la inversió pública en àmbits crítics, com són el desenvolupament d'infraestructures, sectors respectuosos amb el medi ambient i l'economia de cures. Especialment important és la inversió en polítiques de conciliació corresponsable que eliminen barreres d'accés a l'ocupació per a moltes dones. A més, l'aposta per la formació permetrà a les persones treballadores adequar-se a les transformacions importants que s'estan produint en el mercat de treball.

Els governs han de garantir que les ocupacions que es creen siguen de qualitat, amb drets, salaris i condicions de treball decents, que respecten la igualtat de tracte i d’oportunitats entre dones i homes, i siguen lliures de violència i d’assetjament, i, alhora, cal formalitzar l'economia informal amb mesures de control adequades per a exigir el compliment de la legislació vigent. Només d'aquesta manera podran complir els objectius de desenvolupament sostenible de l'Agenda 2030 de Nacions Unides.

Perquè es reduïsca la precarietat laboral i l’atur:

• És imprescindible revertir els aspectes més lesius de les reformes laborals; recuperar la negociació col·lectiva com a instrument de redistribució de la riquesa i de millora de les condicions laborals; modificar l'actual normativa en matèria de contractació temporal i formativa; i augmentar els salaris, especialment l'SMI que ha d'arribar, almenys, al 60 % del salari mitjà.
  • Acabar amb la bretxa entre homes i dones i avançar en l'eliminació d'altres discriminacions per raó de sexe. Celebrem que el Govern espanyol inicie el procediment de ratificació del Conveni 190 d’OIT per a posar fi a la violència i l'assetjament en el treball, però exigim també la ratificació del Conveni 189 sobre treball domèstic.
  • Posar fi a la informalitat laboral que, a més de l'economia submergida, es produeix en forma de relacions laborals que es presenten falsament com a autònomes; treball real a temps complet encobert com a contractes a temps parcial o el no reconeixement de la laboralitat als qui presten serveis en l'economia de plataforma.
  • Els fons de recuperació de la UE i un finançament just per al País Valencià han de contribuir a construir una recuperació per a totes i tots, amb el reforç dels serveis públics, per no deixar ningú enrere.