Tecnocom España Solutions en lluita pel seu conveni

Els treballadors de TES (antiga Getronics España Solutions) en peu de guerra per a defensar el seu conveni colectiu.

Els amos de Tecnocom, una multinacional espanyola formada per vàries empreses SENSE conveni propi (exceptuant l’antiga Getronics), no veuen amb bons ulls el conveni que regeix en l'empresa i estan obstinats a retallar els seus beneficis socials. Aquesta idea es posa de manifest en les paraules de Javier Martín, conseller delegat, en una entrevista aCOMPUTER WORLD del 20 d’abril del 2009, en la que qualifica la dualitat de convenis en el grup Tecnocom com un “problemilla”.

La negociació del conveni 2009 està estancada degut al fet que la Direcció oferix una pujada salarial 0, per a així poder pujar els sous a qui els “jefecillos” de torn decideixin. En la resta d'aspectes, també plantegen reduccions, com en la jornada d'estiu, els permisos legals, els torns, etc, baixant-los al sòl marcat per l'Estatut dels Treballadors o pel conveni Sectorial, segons el cas, amb l'excusa que aquestes rebaixes són per a preservar l'ocupació, encara que simultàniament s'està acomiadant a treballadors en un incessant degoteig que no s’atura.

L'objectiu de la part social, en aquests temps de crisis, és mantenir els beneficis socials del conveni i una pujada de l'IPC per a tots, sabent que aquest any l'IPC serà mínim. I després d'una pujada mínima per a tots, que la Direcció pugi el sou a qui vulgui. Fins ara l'única cosa que s'ha aconseguit és que ofereixin una pujada variable en la seva totalitat i no consolidable en salari, lligada a paràmetres que no tenen gens que veure amb el treball de cadascun (com l'absentisme o el nivell de treballadors desasignats), i amb l'agreujant que, si aquests paràmetres no són bons, caldria retornar diners a final d'any.

No contents amb tot això, els dirigents també han fet una interpretació interessada i errònia del conveni, i a una part dels treballadors els han restat un 0,8% del sou de tot l'any per la diferència entre la bestreta del 2008 i l'IPC real. El conveni de T.E.S. regula clarament que si calgués retornar alguna quantitat, aquesta es descomptaria de la bestreta de l'any següent durant el primer trimestre, però es dóna la circumstància que, a causa de la “política” de la nova Direcció, al 2009 no hi ha hagut cap bestreta (pujada salarial 0). La seva pròpia estratègia d'allargar i entorpir la negociació se'ls ha tornat en contra i al tirar-se'ls Març damunt, han realitzat el descompte directament en la nòmina dels treballadors. Curiosament, el descompte només ho han aplicat a aquells que NO van tenir pujades individuals fora del conveni, arribant a l'absurd de descomptar, al personal que gaudeix de reducció de jornada, l'import corresponent a la jornada completa. Després de l'èxit de les concentracions, dilluns passat va haver un acord en el SIMA en el qual l'empresa es compromet a retornar la totalitat dels imports sostrets.

Mentre, els alts dirigents segueixen parlant dels beneficis històrics de l'empresa en el 2008 i s'omplen les butxaques amb “premis” per aquests resultats que, pel que sembla, només són mèrits seus.

El 29 d'abril Tecnocom publicava la notícia que en el primer trimestre de 2009 ha obtingut un benefici net de 2,354 milions d'euros, un 106,9% més que en el mateix període de l'any anterior. Però els treballadors no hem de tenir gens que veure en aquesta millora, ja que no només volen un increment 0 sinó que, a més, se'ns resta salari de l'any anterior.

I les maquinacions per a eliminar el Conveni de T.E.S. no acaben aquí. Recentment, la Direcció està organitzant reunions en les quals “ofereix” a gerents i superiors el pas a una altra empresa del grup, sense conveni, per descomptat.

Per a plantar cara a aquest atropellament i salvar el conveni, els treballadors hem votat en assemblea realitzar una sèrie de mobilitzacions, amb l'esperança de fer recapacitar a la Direcció. Des de finals d'abril fins al 11 de maig s'estan realitzant concentracions en tots els centres de treball a l'hora de dinar.

Oficina de La Campana Barcelona

Oficina C/ Santander Barcelona

Oficina Miguel Yuste Madrid

Oficina de Tarragona

En paral·lel, s'estan tramitant denúncies davant la inspecció de treball per multitud d'aspectes que es troben actualment en situació irregular: endarreriments, cessió il·legal, cotitzacions a la seguretat social mal efectuades, defectes en la prevenció de riscos laborals, etc.

Si els responsables de la companyia no canvien d'actitud, a partir de la segona quinzena de Maig es convocaran aturs parcials de 1 hora en la jornada laboral en tots els centres i a les oficines dels clients. Aquestes mobilitzacions desembocaran en una vaga a nivell nacional, proposada per CCOO per a Juny.

Secretaria de Comunicació

Secció Sindical CCOO T.E.S.

Amb COMFIA-CCOO tu hi guanyes

Vosaltres sou la nostra força
AFILIA-T’HI!

Afília't! a COMFIA-CCOO

Servicios afiliación CCOO

Servicios Afiliación

Oferta de Servicios para la Afiliación.Vacaciones, ocio, motor, consumo, informática, etc.

Sección Sindical Estatal de Grupo de Tecnocom
                                           Miguel Yuste, 45-1ª planta (Madrid) 913 251 337