Archivado en Comunicats conveni, Comunicacio TIC, Comunicats Conveni 17

COMUNICAT 51. CONVENI TIC.

La patronal aterra (Comunicat 51 Conveni TIC)

Després de l'aturada produïda a la negociació, perquè la patronal del sector de consultoria informàtica seleccionés a un nou gabinet jurídic que els representés a la taula de negociació, el passat 16 de gener hem reprès les reunions.

Este artículo se publicó originalmente en TIC (Tecnologias de la Informacion) ,

Pel que han exposat, sembla que aquesta vegada la patronal està decidida a emprendre una veritable negociació. El seu nou gabinet, en boca d'un dels seus components, ens ha transmès quins són els principis sobre els quals es basarà aquesta nova etapa dins de la patronal: AGILITAT, TRANSPARÈNCIA i FER "ATERRAR" LES SEVES PROPOSTES. Tot això amanit amb la creació de 5 grups de treball interns que, aquesta vegada, sembla que tenen com a objectiu "concretar", sense ambigüitats, quines són les seves propostes de negociació.

En definitiva, el que des de CCOO portem demandant des de fa anys a la patronal i que ens va conduir, al mes d'octubre de 2015, a plantejar un recés a la farsa de negociació en la qual ens tenien embrancats.

No hi ha dubte que, en principi, són bones notícies que la patronal hagi evolucionat, per fi, cap a un model de negociació professional i intensiva, amb una periodicitat en les reunions gairebé setmanals.

Hem acordat la creació de 3 COMISSIONS TÈCNIQUES, per fraccionar els blocs de negociació i així poder ser més dinàmics:

• TEMPS DE TREBALL.
  • SISTEMA CLASSIFICACIÓ I TAULES SALARIALS.
  • RESTA (Conciliació, teletreball, desplaçaments, formació, prevenció, etc.).

Ara només falta que aquesta evolució es confirmi amb fets, en el desenvolupament d'aquesta nova etapa de negociació. Esperem que la patronal també hagi EVOLUCIONAT en algunes de les seves propostes, de totes totes inacceptables, i que això ens permeti poder aspirar a construir un Conveni Sectorial on el focus estigui en les condicions laborals de les PERSONES, sense que això impedeixi competir a les empreses i oferir-los la certesa que necessiten.

Això sí, competir sobretot en QUALITAT i INNOVACION, i no exclusivament en euro/hora, tal com ara passa. Competir respectant i apostant per la FORMACIÓ, la CONCILIACIÓ i la SALUT de les persones, i desenvolupant un marc de condicions de treball que convidi a que vulguin fixar el seu desenvolupament professional en aquest sector.

En aquesta nova etapa de negociació no anem a emetre un comunicat després de cada reunió, sinó quan hi hagi algun avanç significatiu per explicar. Per a tots aquells que vulguin conèixer el detall del desenvolupament de la negociació, crearem un espai a la web de la nostra federació on anirem pujant un resum de les reunions que es vagin celebrant. Us seguirem informant.

CC.OO. ÉS EL TEU SINDICAT ARA MÉS QUE MAI. AFILIA'T!

Si ets afiliat o afiliada, envia'ns les teves dades de contacte (correu electrònic, telèfon mòbil, adreça on treballes, empresa,...) actualitzats a tic@servicios.ccoo.es

CC.OO. PER UN #ConvenioTIC DIGNE!